Logistikkoordinator till Sims Recycling i Katrineholm

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige

Brinner du för att systematisera, effektivisera och administrera processer och rutiner? Vill du vara med på en spännande resa i en hållbar framtidsbransch? Då har vi jobbet för dig! Vi söker en logistikkoordinator till Sims Recycling i Katrineholm.

Sims Recycling Solutions ingår i Sims Metal Management, ett av världens största metallåtervinningsföretag, med verksamhet i fyra världsdelar. Anläggningen i Katrineholm återvinner elektronikprodukter och material och har drygt 45 anställda. Världens gemensamma intresse av ett kretsloppsanpassat samhälle gör att vår verksamhet utvecklas mycket positivt. Rollen som logistikkoordinator är en del av organisationens Backoffice avdelning som ständigt ser efter förbättringar som kan hjälpa företaget att ta sig framåt och bidra till verksamhetens lönsamhet.

Läs mer på www.simsrecycling.se

Om jobbet
I rollen som logistikkoordinator har du ett nära samarbete med säljare, produktion, ekonomi och kunder. Du kommer vara placerad i nyrenoverade lokaler i Katrineholm, där arbetsmiljön är internationell och kommunikation på engelska sker i både tal och skrift. I rollen behöver du vara flexibel gentemot alla avdelningar då du agerar spindel i nätet och är supportfunktion för de försäljningsaktiviteter som sker. Du ansvarar för att planera, genomföra och koordinera den dagliga driften av nya och befintliga kunder. Som logistikkoordinator ingår att utveckla dagliga rutiner samt system med fokus på projektledning och koordinering. I dina arbetsuppgifter ingår även:

• Ansvara för beställningar, registrera priser och stötta säljare med material

• Registrera nya kunder och besvara frågor kring beställningar.

• Ansvara för transporter in och lösa problem som kan uppstå.

• Ansvara för CRM-koppling med nya kunder

Om dig
Vi söker dig som har en avslutad utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom logistik och att du har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom området. Det här är ett jobb för dig som har ett intresse för utvecklings- och förbättringsarbete, är ansvarstagande och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.

Som person är du strukturerad, ordning och reda är en självklarhet för dig. Då tjänsten innehåller mycket löpande kontakt både internt och externt är det viktigt att du är serviceinriktad och lyhörd. Du har erfarenhet av Office-paketet och är bekväm med att arbeta i olika IT-system. Tjänsten innefattar många internationella kontakter varpå du förutom svenska även kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som logistikkoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och som sträcker sig ett år framöver. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten är heltid och tillsättning sker enlig överenskommelse. Skicka in din ansökan så fort som möjligt, då vi tillämpar löpande urval och rekryteringsarbetet sker under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Exina Karmanik på exina.karmanik@adecco.se eller via telefon på 011- 19 18 33.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-09-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Exina Karmanik exina.karmanik@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Holmengatan 14
60232 NORRKÖPING

Kontorsadress
Holmengatan 14

Jobbnummer
3725608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: