Logistiker till världsledande läkemedelsföretag
Avanzera AB / Logistikjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi dig som är logistiker med erfarenhet av prissättningskontroller. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag som fokuserar på att utveckla, tillverka och leverera innovativa humana läkemedel. Tjänsten är placerad vid det nordiska huvudkontoret i deras trevliga lokaler i Solna. Uppdraget som är ett föräldravikariat ska påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå ca 2 år med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön samt friskvårdsbidrag.
Arbetsuppgifter:
Rollen som logistiker kommer att ingå i Team Marketing Effectiveness som omfattar affärsplanering, logistik och prissättning. Små och medelstora företag är en del av finansavdelningen. Som logistiker kommer du kort och gott se till att läkemedel är tillgängliga för patienter i Norden och Baltikum. Detta är en mycket bred roll med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Beställningsprocess till nordiska grossister
• Underhåll av priser och kontrakt i systemen
• Hantering av rabattbetalning till kunder
• Att säkerställa avkastningen att den är korrekt krediterad och att lagervärdeändringar ändras korrekt.
• Mångtaliga prognoser
• Kontraktsförvaltning
Du kommer även ha ett brett kontaktnät och arbeta med:
• Logistik Nordic
• Affärsplanering Norden
• Quality Nordic
• Prognosplanering baserat på efterfrågan (baserat i Nederländerna)
• Kundtjänst (baserat i Nederländerna)
• Kundfinansiering (baserat i Rumänien)
• Nordiska grossister
Din bakgrund:
Den ideala kandidaten för tjänsten som logistiker har en bakgrund eller tidigare erfarenhet inom redovisning, försäljningsstöd, ekonomi, ekonomi eller teknik.
Som person har du ett genuint intresse av att lära dig hur man använder nya system, och inte vara rädd för komplexitet. Det är av vikt att du har lätt att förstå komplexa processer. Du har goda Excel-färdigheter (pivottabeller, och tabellfunktionerna är exempelvis sådana som VLOOKUP, MATCH, INDEX). Koncernspråket är engelska, vilket gör att du talar och skriver engelska obehindrat.
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en bra självstartare, kan arbeta självständigt med en doer attityd. Du är noggrann och kan hantera korta tidsfrister med bra interaktions- och kommunikationsförmåga.
Tveka inte att söka tjänsten redan idag då tillsättning ska ske så snart som möligt. Har du frågor så är du mer än välkommen att höra av dig till mig, Malin Klingberg, tfn 08-54528307.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2019-02-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 1164
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Klingberg 08-54528307
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4608663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.