Logistiker sökes till vår kund i Solna strand!
Intern Stockholm / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intern Stockholm i Stockholm,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om tjänsten
Söker du ett jobb där du får vara med att bygga upp ett logistiksystem från grunden? Är du serviceinriktad och trivs med att vara en kontaktlänk mellan olika parter? Då kan vi ha jobbet för dig!
Som logistiker kommer du att arbeta med att se över det befintliga lagersystemet samt bygga upp en struktur med dokumentation och ett rapporteringssystem för att effektivisera lagersaldot. Du kommer även ha kontakt med leverantörer, delägare och lager.
Några av de arbetsuppgifter du kommer att ansvara över är att utveckla processer, rutiner och arbetssätt för:
• Fastställa beställningspunkter och hantera orderläggning samt uppföljning av order
• Uppföljning och kontakt med transportleverantörer
• Initiativ för optimering av transportkostnader
• Säkerställa att lagersaldon är korrekta över tid
• Hantering av t.ex. inventering, beställningspunkter, order, beställningar i affärssystem och systemstöd.
• Kontakt med lager för uppföljning och genomgång av arbetssätt
• Hantering av förändringar som påverkar logistikflödet, t.ex. förändringar i butiksnätet
Om kunden
Kunden är en av Skandinaviens största bygghandlarkedja med närmare 100 fristående bygghandlare i Sverige. Siten är belägen i Solna strand, som erhåller goda kommunikationer.
Din profil
Vi söker dig som är tålmodig, noggrann och samarbetsvillig. För att trivas i rollen bör du ha tidigare erfarenheter kring att räkna på lager med allt vad det innebär i saldo och hantering, veta hur olika delar inom logistik påverkar olika funktioner i kedjan och kunna samtala med olika parter. Du bör även trivas med att ha en kontinuerlig dialog med leverantörer, kunder och butiker.
Kvalifikationer:
• 1-2års erfarenhet av liknande tjänster.
• Vana av dokumentation och arbete med rapporter.
• Utbildning inom logistik är meriterande men inget krav.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på
www.logent.se Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2019-02-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2761
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Johansson
lina.johansson@logent.seFöretagIntern Stockholm
AdressIntern Stockholm
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm
KontorsadressHAMMARBY KAJ 14
Jobbnummer 4630476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.