Logistik- och leveransplanerare till Sunds Fibertech i Timrå
Stegra Rekrytering AB / Logistikjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stegra Rekrytering AB i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Nordanstig,
Kramfors eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik och som vill arbeta med projektprocesser och utveckling av hur Sunds Fibertech ska arbeta med logistikplanering framåt. Är du rätt person?
Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Sunds Fibertech
Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll.
Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028.
Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat "Bästa internationella tillväxt" i Ernst & Youngs tävling "EY Entrepreneur of The Year", DI Gasell och "Årets företag " i Timrå kommun. Företaget är nu också nominerad till Svenska Dagbladets pris "Årets affärsbragd", som ett av tio företag i Sverige.
Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige.
Om rollen
Här kommer du att spela en viktig roll i projektprocessen för att säkerställa smidiga och kostnadseffektiva leveranser för Sunds Fibertech. Du är med i projektens tidiga skeden med projektledaren där du ansvarar över att planera projekt och inköp för att säkerställa en smidig och effektiv leverans. Du kommunicerar och samarbetar med interna avdelningar och externa leverantörer för att se till att projektets leveranser är i tid och uppfyller kraven.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för rollen är:
Ansvara för bokning av leveranser och kostnadseffektiva transportlösningar
Hantera dokumentation för tull och säkerställa att lagar och regler följs för både inkommande och utgående frakt
Övervaka och säkerställa leveranserna
Rollen innebär också att arbeta med projektadministration och stödja Sunds Fibertechs ekonomiteam genom att hantera enklare uppgifter såsom leverantörsfakturor och att attestera reseräkningar.
Då detta är en relativt ny roll hos Sunds Fibertech finns det många utvecklingsmöjligheter. Vi ser gärna att du är en person som vill arbeta med förbättring av arbetssätt och rutiner för hur rollen kommer att utvecklas framåt. För rätt person finns stora möjligheter att växa på företaget!
Publiceringsdatum2023-10-06ProfilFör att vara rätt person för tjänsten ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik. Har du en examen inom industriell ekonomi är det ett plus. Du behöver inte ha arbetslivserfarenhet inom området men har du arbetat tidigare med logistik, ekonomi eller med projektadministration är det meriterande.
Som person är du ambitiös och ansvarstagande. Rollen innebär att arbeta med flera projekt samtidigt samt att hantera de oväntade problem och förändringar som kan uppstå vid logistikprocessen, så du behöver trivas med att arbeta lösningsorienterat, strukturerat och noggrant.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik
Körkort B
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom industriell ekonomi
Tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik eller projektadministration
Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Övrig informationStartdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Timrå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och
johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stegra Rekrytering AB (org.nr 559233-8858)
Jobbnummer 8172139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.