Leveransansvarig av hård-och mjukvara till Saab i Karlstad!
Saab / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Karlstad,
Karlskoga,
Örebro,
Skövde,
Motala eller i
hela Sverige Vi söker nu efter vår nästa stjärnkonsult till ett uppdrag hos Saab i Karlstad.
Uppdraget förväntas starta 18 april och pågå tom 30 september 2016.
Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där de ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och inte minst härliga medarbetare. Vill du ta del av möjligheterna på Saab? Skicka in din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag!
Publiceringsdatum2016-03-25Dina arbetsuppgifterSaab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är totalt 14 700 anställda och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är Saab ledande inom många områden och en femtedel av alla intäkter går till forskning och utveckling.
Saabs produkter består av både hård- och mjukvara, de använder PC-baserade systemlösningar med Microsoft Windows som operativsystem. Du kommer ha en roll som leveransansvarig av hård- och mjukvara och har hand om kundbeställningar och leveranser samt hantering av garanti- och felärenden. I dessa arbetsuppgifter ingår:
• Kontakter med kund för presentation av olika systemlösningar.
• RMA-hantering (garantiärenden till och från kund samt underleverantörer).
• Inköp av hårdvara från underleverantörer samt internt
• Konfigurering av PC-hårdvara, som installation av OS-image samt annan mjukvara.
• Test av slutprodukt innan leverans
• Leveranser av hårdvara och mjukvara
• Lagerhantering och rapportering
• Hjälpa till med kundsupport vid behov
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete samt kunskap om Microsoft Windows operativsystem (XP, 7 och 10) samt hur dessa kan konfigureras och installeras då det är en viktig del av arbetet. Vi ser även att du har kunskap om hur en dator är uppbyggd, vilka delar den består av samt har erfarenhet av att byta ut delar och komponenter. Det är ett plus om du har utbildning inom relevant område.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är noggrann, effektiv och engagerad. Du har lätt för att kommunicera och är en bra problemlösare. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att anpassa dig till rådande behov.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2016-04-18 Visstidsanställning till 2016-09-30
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-05
Ange följande referens när du ansöker: 661647
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Nilsson
ida.nilsson@poolia.seFöretagSAAB
AdressSAAB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A, Box 207
Jobbnummer 2746434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.