Ledigt jobb som Mediesäljare till Trollhättan

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Brinner du för uppgiften att hjälpa rätt företag med rätt medielösning för bästa annonseffekt? Med stor nyfikenhet kring marknadsföring inom såväl print som det digitala medielandskapet kommer du att vara en nyckelspelare på den lokala marknaden. Du kommer arbeta såväl med TTELA som titel och hela Stampen Medias produktportfölj i den här rollen.

Uppdraget varar 6 månader med stor möjlighet till anställning efter det
Tjänsten är placerad i Trollhättan
Då bilkörning ingår i arbetet är körkort ett krav
Tillträde 17 december 2021 eller enligt överenskommelse.

Som medierådgivare på TTELA är du kundens strategiska partner vid planering, produktion, leverans och uppföljning av kundens annonser. Du bearbetar, bevarar och utvecklar en god relation med befintliga kunder samt identifierar och bearbetar kontinuerligt nya kunder för att utöka din kundportfölj. Du är proaktiv, tydlig och lösningsinriktad i mötet med kund och lever upp till visionen om att vi skall bli Västsveriges bästa medierådgivare.
Med en stor nyfikenhet kring marknadsföring inom såväl print som det digitala medielandskapet kommer du att vara en nyckelspelare på den lokala marknaden. Du kommer arbeta såväl med TTELA som titel och hela Stampen Medias produktportfölj. Din uppgift blir att hjälpa rätt företag med rätt medielösning för bästa annonseffekt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Göra analyser över kunders behov och föreslå marknadsföringsstrategier
- Omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad i den digitala utvecklingen
- Vara nyfiken och förstå styrkan med helheten i den mediemix Stampen kan leverera.
- Sambesök med övriga kollegor i kompetenshöjande syfte för att bidra med din digitala kompetens
- Egen försäljning med budgetansvar
- Vid uppsökande av nya kunder ser du telefonen som ett självklart arbetsredskap
- Det faller dig naturligt att nätverka i sociala kanaler såsom i andra forum där våra kunder finns.
- Jobbar aktivt med att boka kundmöten
- Håller i presentationer för direktkund
- Tar fram offerter och kampanjförslag
- Förhandlar och prissätter i mötet med kund.
- Jobbar kontinuerligt med uppföljning av kampanjer och säkerställer så att dina kunder är nöjda.

För att lyckas hos i rollen är du nyfiken, brinner för försäljning, är orädd, gillar förändringar och har en positiv attityd. Du ser till att befintliga och potentiella nya kunder ser TTELA som ett naturligt medieval och fördjupar relationer och utvecklar affären med annonsörer. Du behöver hålla dig uppdaterad om konkurrenter såväl som marknadstrender för att identifiera affärsmöjligheter.

Kompetensprofil

Vi behöver dig som med kort startsträcka och som är ivrig att sätta igång direkt. Det är ett plus, men inte ett krav, om du har erfarenhet av medieköp och administrativa uppgifter från mediebyrå eller från B2B försäljning då du i denna roll kommer att ha tät kontakt med beslutsfattare på ledningsnivå. För att lyckas och trivas i rollen bör du känna igen dig som analytisk, lösningsorienterad och självgående. Tjänsten innebär mycket eget ansvar vilket gör att det krävs att du är ordningsam, driven och ansvarsfull. Du vet vikten av god kommunikation och uppvisar alltid ett professionellt bemötande.

- Du har tidigare erfarenhet av digitala produkter genom universitet, högskola, yrkesutbildning eller genom relevant tidigare arbetserfarenhet. och ett ständigt driv att utvecklas inom området.
- Är målmedveten och utåtriktad person och sprider energi och glädje till kunder och kollegor
- Har skicklighet att skapa och underhålla sociala kontakter som leder till affärer
- Ser möjligheter där andra ser problem
- Drivs av att göra affärer och att har starkt fokus på resultat
- Trivs i en dynamisk miljö med högt tempo
- Är målinriktad, uthållig och ambitiös
- Har hög social kompetens och ser det som en självklarhet att vi bidrar med och sprider kunskap som utvecklar organisationen och våra affärer.

Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells.

Publiceringsdatum
2021-11-02

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att ringa konsultchef Carl-Henric Möller 031-617235

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ef1af2c9-18f4-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jeffersonwells

Kontakt
Carl-Henric Möller
031-617235

Jobbnummer
6090198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: