Ledigt extrajobb som ekonomiassistent mot den norska marknaden!
Manpower Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du ekonomistudent och söker ett givande extrajobb på ett företag där du kan utvecklas och lägga grunden för din framtida karriär? Är du en utåtriktad och pålitlig person som gillar service? Sök då extrajobbet som ekonomiassistent mot den norska marknaden via Manpower Student idag! Vi söker dig som förstår norska, har minst 2 år kvar av din utbildning och vill få en chans att utvecklas och bredda dina kunskaper inom ekonomi!
Hur är företaget där jag kommer att jobba?
Kundföretaget är ett ledande företag inom bygg- och fastighetsbranschen med placering i Solna. De söker nu en ekonomiassistent som främst skall jobba mot den norska marknaden med fokus på fakturahantering.
Uppdraget är på deltid och innebär jobb minst två vardagar i veckan under kontorstid. Uppdraget startar omgående och pågår tillsvidare.
Till detta uppdrag kommer du bli anställd av Manpower Student och uthyrd till kund.
Vad betyder tjänsten för företaget?
Du kommer tillhöra ett fakturahanteringsteam på närmare 20 personer som arbetar med de 4 nordiska länderna. Du jobbar närmast den norska gruppen som hanterar norska kunders fakturor, påminnelser och ärenden.
Vad gör en ekonomiassistent på företaget?
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av hantering av leverantörfakturor, ärendehantering via mail och telefon till kunder och leverantörer samt att administrera dessa i särskilt ärendehanteringssystem.
Vad måste jag kunna uppfylla innan jag börjar som ekonomiassistent på företaget?
• Du studerar ekonomi på universitet/högskola eller motsvarande
• Du talar och skriver svenska obehindrat och förstår eller talar även norska
• Du har minst 2 år kvar av din utbildning
• Du kan arbeta minst 2 vardagar/veckan på sidan av dina studier samt under lov
• Du är van användare av MS Office-paketet
• Meriterande om du har erfarenhet av reskontra och/ eller något affärssystem
• Meriterande om du har kunskap i ytterligare nordiskt språk
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
För att trivas i denna tjänst är det viktigt att du är en person som är positiv och ordningsam och har lätt för att kommunicera med människor. Tjänsten passar dig som inte är rädd för att slängas in i nya situationer och är noggrann och pålitlig i alla lägen. Att arbeta med telefonen och datorn som främsta redskap är något du känner dig bekväm med.
Hur söker jag jobbet?
Du söker tjänsten via vår hemsida. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Oona Pipping, 08-452 33 88.
Vad kan ni erbjuda mig?
• Ovärderlig erfarenhet inför ditt kommande arbetsliv
• Roligt extraknäck under din studietid
• Anställning enligt kollektivavtal med Unionen
Varaktighet, arbetstid
25% Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2015-10-07ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOona Pipping
FöretagManpower Huvudkontor
AdressManpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2468376
Observera att sista ansökningsdag har passerat.