Ledare till hotellbranschens bästa Service & Support team - 1 år

Nordic Choice Hotels SE / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordic Choice Hotels SE i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik. Nordic Choice Hotels har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga - är du?

Om Technology och SOS - Service & Support på Nordic Choice Hotels

Technology avdelningen har idag ca 60 anställda i Norge och Sverige. Vårt uppdrag är att leverera förstklassiga IT tjänster till våra ca 200 hotell i norden och baltikum och våra ca 13000 anställda. Inom Technology så finns vårt fantastiska support team - SOS Service & Support som sitter centralt i Stockholm. Inom supporten är det idag 12 personer som arbetar tätt samman med alla inom Technology och med våra tekniska leverantörer. Vi är ett glatt gäng med engagerade och serviceminded personer. På supporten är det högt till tak och vi har ett snabbt tempo. Stundtals är det väldigt hög puls, men vi har alltid ett gott humör, nära till skratt och en stark laganda där vi peppar varandra och levererar ständigt. Utöver daglig drift arbetar vi med ständig förbättring av rutiner och processer i syfte att ge den bästa supporten. Supportteamet är även aktiva utanför linjen där vi bland annat deltar i verksamhetsprojekt, utbildningar med hotellen och vid hotelletableringar.

Rollen

Som ledare för SOS - Service & Support har du en central roll för teamet och dess dynamik genom att leda teamet framåt till att bli ännu starkare och ständigt sträva mot att bli bättre, att våga utmana oss själva och våra rutiner. Som ledare för supporten är du även en del av Technologys ledningsgrupp.

När vår nuvarande ledare för SOS - Service & Support skall gå på mammaledighet söker vi nu en vikarie för ett ca 1 års spännande uppdrag. Som ledare för supporten kommer du att ta vid och fortsätta det förbättringsarbete som varit pågående under en tid och säkerställa att vi inte tappar fart. Vi jobbar idag med ITIL och Lean som våra verktyg i att effektivisera och förbättra oss. Vi är i stadig tillväxt på Nordic Choice hotels och det kräver att vi inom supporten är redo för alla nya utmaningar som kommer för oss och att vi snabbt kan ställa om för de nya krav som ställs till oss. Ena dagen kan det vara ett lagom tempo och gott med tid att jobba med linjen och förbättringar, medan i nästa skall vi upp med ett nytt storhotell på några få månader. Som ledare är det då viktigt att säkerställa god support till kund och samtidigt kunna vara flexibel med att ställa upp med personal in i projekt som kräver det. Som ledare för supporten skall du säkra upp ett nära samarbete med våra kollegor inom Technology. Under 2017 kommer mycket spännande saker att ske inom Technology och att vara del i detta är otroligt lärorikt och utvecklande för den som har en passion för förändring.

Publiceringsdatum
2017-02-08

Dina arbetsuppgifter
Ansvarig för SOS - Service & Support
Resultat och prognos ansvar
Rapportering på KPI och SLA
Stärka och leda teamet och individen
Säkerställa goda relationer med kund, kollegor och leverantörer
Säkerställa att vi följer rutiner och processer och förbättrar dessa
Säkra upp så att vi har det vi behöver för att leverera förstklassig support
Att vår leverans möter SLA för tjänsterna
Bidra in till förbättringar inom våra tjänster
Balansera och optimera personalen till att vara både inom support och i projekt
Säkerställa rätt bemanning

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap för IT support eller motsvarande funktion
ITIL certifierad eller andra IT Service Management certifiering
Hög kunskap om LEAN som förbättringsverktyg
Hög kunskap om ITIL och tjänsteleverans inom IT
Hög kunskap om förbättringsarbete
Hög kunskap om IT support och drift
Grundläggande förståelse för specifika applikationer och teknik
Mycket god läs och skrivförmåga inom engelska och svenska/norska



Egenskaper

Som ledare för supporten på Nordic Choice hotels är det viktigt att du har starka och tydliga ledaregenskaper och är en sann lagspelare. Du kan ta snabba beslut tar ansvar och givetvis är du självgående. Du är en servicestjärna och vet att kunden är det viktigaste vi har och att IT "skall bara fungera" för alla. Det skall vara en självklarhet att du ger förutsättningar och säkerställer att ditt team lyckas - då lyckas du tillsammans med dem - du besitter ett starkt "laget före jaget" mindset. Det ett krav att du besitter stor erfarenhet av och kan påvisa att du ansvarat för förbättringsarbete inom en supportorganisation där du bland annat infört ITIL processer och tjänster samt använt Lean som ramverk vid förbättringar och att du gjort detta med goda resultat. Du som person måste vara tydlig och strukturerad och klara av att hålla många saker igång samtidigt och följer upp på aktiviteter som pågår så att de blir klara i tid och vara peppande för dina kollegor. Du är självklart en driven och engagerad person som vågar utmana och testa nytt och gör det med glädje.

Vi erbjuder

Inom Nordic Choice drivs vi av Energi, Mod och Begeistring och vi vågar misslyckas för att vinna! Denna tjänst är en fantastisk möjlighet för dig att vara med på vår spännande resa där du har stora möjligheter att utvecklas både som person och som ledare och jobba med branschens härligaste kollegor!

Intervjuer sker löpande då vi önskar tillsätta tjänsterna så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordic Choice Hotels SE

Adress
Nordic Choice Hotels SE
Mäster Samuelsgatan 42
11157 Stockholm

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 42

Jobbnummer
3310109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordic Choice Hotels SE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordic Choice Hotels SE: