Kvinnlig Samordnare till kund och assistentgrupp i Upplands Väsb
Olivia Personlig Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Olivia Personlig Assistans AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 240 kunder och närmare 1200 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.
Olivia Personlig Assistans Stockholm Norrort söker nu en engagerad och strukturerad Samordnare.
Vi söker dig som är lyhörd, positiv och strukturerad, och som tycker om kombinationen av att arbeta kundnära samt att ha ett administrativt ansvar. Det är en merit om du har tidigare erfarenhet som samordnare men det är inget krav. Det viktigaste är personlig lämplighet.
I tjänsten innefattas ansvar för schemaläggning och bemanning vid ledigheter och utbildningar, att ansvara för introduktioner och andra administrativa sysslor. Du kommer inte att ansvara för akut bemanning vid sjukdom och vård av barn då vi köper in den tjänsten externt. Du kommer till största delen att utföra dina samordnarsysslor på plats när du arbetar som assistent hos kunden. Vi erbjuder ett gott stöd och nära samarbete med din chef på kontoret. Vi har också utbildningar och samordnarträffar regelbundet då du får träffa dina samordnarkollegor.
I arbetsuppgifterna som assistent ingår omvårdnad såsom personlig hygien, på-/avklädning, trakestomivård, hemventilator, PEG-vård mm. Du hjälper också till med alla i hemmet förekommande sysslor och vid aktiviteter såsom handling, läkarbesök mm.
Det är en stor merit om du som söker är undersköterska. Annars är tidigare erfarenhet från arbete som personlig assistent, trakeostomivård eller annan vårdverksamhet ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är dubbelassistans dygnet runt så du arbetar aldrig ensam.
Kunden har ALS och bor med sin familj, det är därför viktigt att du värnar om hennes integritet, är ansvarskännande och flexibel. Det är ett önskemål att du som assistent är empatisk och glad, och det är viktigt att du är positiv och engagerad, men samtidigt lugn och stabil. Du ska ha lätt för samarbete men också förmågan att ta egna initiativ. Det är viktigt att du inte är pälsdjursallergiker.
Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, natt och helg.
Vi använder oss av individuell lönesättning och kollektivavtal finns.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-03ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Elmqvist 08-120 33 195
Annica Tancred 08-120 33 197
FöretagOlivia Personlig Assistans AB
AdressOlivia Personlig Assistans AB
Stationsvägen 16
18450 Åkersberga
KontorsadressStationsvägen 16 18450 Åkersberga
Jobbnummer 4123110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.