Kvalitetssäkringssamordnare till Enhet 5 inom Socialpsykiatrin

Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Eskilstuna
2016-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalitetssäkringssamordnare till Enhet 5 inom Socialpsykiatrin" (publicerad 2017-02-17) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Bostödsgruppen och hjälp i hemmet ingår på Enhet 5 inom socialpsykiatri inom Eskilstuna kommun. Enheten söker nu två kvalitetssäkringssamordnare på heltid. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Personalgruppen på Bostödsgruppen består av totalt 14 medarbetare samt cirka 130 ärenden fördelat på två team och Hjälp i hemmet består utav 25 medarbetare samt cirka 110 ärenden.

Publiceringsdatum
2016-06-22

Arbetsuppgifter
På Enhet 5 inom socialpsykiatrin arbetar vi för att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder frihet under ansvar där du ges möjlighet att påverka din arbetssituation. Gillar du utvecklingsarbete och att få arbeta i ett lösningsfokuserat team är du på rätt ställe. Du kommer tillsammans med enhetschef skapa en personlig kompetensutvecklingsplan utifrån de utbildningar vi erbjuder som sträcker sig över två år. Du kan förvänta dig ett varierat arbete där det kommer krävas att du eftersträvar en bred kompetens hos både dig själv och dina medarbetare.

Boendestödjarna har arbetat med brukaren med utgångspunkt i dennes hem. Där utförs insatser både i hemmet men även utanför i syfte att få brukaren mer delaktig i samhället. Du och medarbetarna bedriver det pedagogiska utvecklingsarbetet med utgångspunkt i de individuella genomförandeplanerna. Arbetet sker målinriktat och i samverkan med interna och externa aktörer samt anhöriga. Du entusiasmerar medarbetare och utvecklar nya arbetssätt där du tillsammans med dina kollegor håller den etiska diskussionen levande på arbetsplatsen. Allt i syfte att våra brukare ska få det bästa stödet till att nå ett mer självständigt liv genom känsla av delaktighet. Du ser utveckling och förbättring som naturliga delar i ditt arbete där det är en självklarhet att arbeta motivationshöjande för att skapa förutsättningar till en självständig arbetsgrupp.

Vill du arbeta för att personer med psykisk funktionsnedsättning ska känna sig mer delaktig i samhället? Drivs du utav att utveckla verksamheter och skapa en god arbetsmiljö i syfte att höja kvalitén för såväl medarbetare som brukare? Är din styrka att pedagogiskt konkretisera mål och visioner samt att handleda medarbetare? Då kommer du garanterat att trivas hos oss!

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning som exempelvis beteendevetare, socionom, socialpedagog eller motsvarande. Vi vill att du har erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen psykiska funktionsnedsättningar. Du är väl förtrogen med social dokumentation och vi ser gärna att du i tidigare arbeten haft en pedagogisk roll. Dokumenterad utbildning i MI, ESL eller KBT är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver en ödmjuk tydlighet där du förmedlar ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Som person är du prestigelös och trivs i en självständig roll men ser fördelarna med att arbeta i team. Du planerar och följer systematiskt upp ditt arbete genom gemensamt bestämda riktlinjer.

Då det ingår att köra bil i tjänsten behöver du ha B-körkort. Bilar finns att tillgå på enheten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2016-09-01, upphör: 2 vikariat under 1 år med möjlighet till tillsvidareanställning .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 2954
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Dahlberg (v.25-28), Rekryteringskonsult 016-710 28 30
Jasemin Bill (v.29 och framåt), Rekryteringskonsult 016-710 17 18

Företag
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2919829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen: