Kvalitets- och Upphandlingskoordinator

Landstinget Sörmland / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Hjälpmedelscentralen Eskilstuna

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Hjälpmedelscentralens verksamhet bedrivs från Eskilstuna och från filialer i Katrineholm och Nyköping. Vårt uppdrag är att trygga en god, effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning för invånarna i länet. Verksamheten är intäktsfinansierad. Våra kunder finns företrädesvis inom länets kommuner och landsting.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som Kvalitets- och upphandlingskoordinator är en nyinrättad tjänst. Tjänsten innebär ett samlat ansvar för att utveckla och hålla ihop Hjälpmedelscentralens kvalitetsarbete, avvikelser och upphandlingsarbete.

I arbetsuppgifterna ingår att bland annat att:
• Ansvara för utvecklingen, hanteringen och uppföljningen av såväl externa avvikelser som interna avvikelser.
• Jobba proaktivt och utveckla de system som finns för systematisk kvalitetsuppföljning.
• Ta fram olika former av kvalitetsstatistik, analysera, presentera och komma med förbättringsförslag.
• Initiera och driva projekt med koppling till kvalitetsförbättringar.
• Koordinera upphandlingar av hjälpmedel enligt LOU, oftast i samråd med 6 andra landsting.

Du ingår i hjälpmedelscentralens ledningsgrupp och rapporterar direkt till verksamhetschef.

Din kompetens
Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning. Ett krav är att du har några års erfarenhet av att jobba med strukturerat kvalitetsarbete och upphandlingsarbete i offentlig sektor. Du har en god IT-kunskap främst i Officepaketet och har lätt att lära dig nya system. Chefserfarenhet och erfarenhet av vårt affärssystem Sesam är meriterande.

Som person är initiativrik, positiv och social. Du trivs med många arbetsuppgifter och gillar att vara operativ. Du har lätt för att bygga och vårda interna såväl som externa relationer. Till din läggning är du lyhörd, ödmjuk, prestigelös och är van att "hugga i".
Körkort är ett krav.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidare, 100%

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Peter Svedin, tfn 070-594 29 06
Facklig företrädare SACO Karin Wennerberg Thorén, tfn 0150-563 92

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2015-12-14

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: RLTS-15-027
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
2575236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: