Kvalificerad inköpare till Gävle eller Östersund
Statens Servicecenter / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Anställningen är placerad på Inköpsenheten där vi idag är sju medarbetare som tillhör Ekonomiavdelningen i Gävle. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, upphandling och inköp, samt fastighets- och internservice. Arbetet är omväxlande och innebär daglig kontakt med medarbetare vid myndighetens olika kontor i landet. Det är viktigt att du har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete och att delta i arbetet med ett myndighetsgemensamt arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kvalificerad inköpare på Statens servicecenter arbetar du självständigt i hela inköpsprocessen, från behov till färdigt avtal. Du ansvarar för inköp och upphandlingar inom alla myndighetens verksamhetsområden och tar fram underlag för avrop och upphandlingar.
Du är också ett stöd till andra enheter och funktioner i upphandling- och inköpsfrågor. I arbetet ingår att göra uppföljning och analys samt benchmarka med andra myndigheter. Du kommer också delta i inköpsenhetens arbete med att utveckla rutiner, processer och avtalsförvaltning.
Publiceringsdatum2021-08-24Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom området alternativt motsvarande kunskap erhållet via arbetserfarenhet
• Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med inköp och upphandling
• Goda kunskaper i Office, främst Word och Excel
• Erfarenhet av arbete med lagen om offentlig upphandling (LOU)
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Vara relationsskapande och ha god samarbetsförmåga
• Att skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• Att framföra möjligheter till utveckling och bidra till nya lösningar
• Att kommunicera på svenska i tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat i något på marknaden förekommande upphandlingssystem
• Erfarenhet av arbete med kategoristyrning och leverantörsstyrning
• Erfarenhet av självständigt arbete med inköp och upphandling inom statlig sektor
• Erfarenhet av inköp av informationssystem genom t ex upphandling av licensavtal och tjänsteavtal, eller avrop från ramavtal, t ex Kammarkollegiets ramavtal
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare, placering i Gävle eller Östersund. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen kan innebära en del resande.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 12 september.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5917314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.