Kundtjänstmedarbetare till myndighet i Göteborg
Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en erfaren kundtjänstmedarbetare som söker nya utmaningar? Då har vi det perfekta tillfället för dig! Vi letar efter en engagerad och strukturerad individ som vill arbeta som kundtjänstmedarbetare på en statlig myndighet.
Publiceringsdatum2024-02-12Om tjänstenVi söker nu en medarbetare till vår kund som är en statlig myndighet. Denna tjänst är till deras kundtjänstavdelning, som ger information, råd och vägledning samt svar på frågor till privatpersoner och företag via telefon och e-post. Avdelningen är en verksamhet inom myndighetens kommunikationsavdelning och är en gemensam funktion som stödjer hela myndighetens verksamhet, såväl myndighetens uppdrag att ta in rätt tull och andra avgifter som att kontrollera att gällande regler för in- och utförsel av varor följs.
Vi söker nu medarbetare som tillsammans med övriga medarbetare vill vara med och utveckla och förändra verksamheten för att klara framtidens utmaningar. Utmaningarna handlar bland annat om ett arbetssätt som i större grad utgår ifrån målgruppernas behov, där information, rådgivning och vägledning samt svar på frågor hanteras mer integrerat i kanalerna telefon, e-post, webb och sociala medier med hjälp av moderna IT-stöd och digitala kommunikationskanaler.
Utbildning i tullkunskap kommer att tillhandahållas, och initialt kommer fokus att vara på att ge råd och vägledning till privatpersoner.
Kontorsarbetstider tillämpas. Möjlighet till distansarbete finns med upp till två (2) dagar per vecka, efter överenskommelse med ansvarig chef. Placeringsort för detta uppdrag är i Göteborg. Anställningsgraden är 100% (40 timmar/vecka). Uppdraget börjar den 18 mars 2024 eller så snart som möjligt efter kontraktstecknande. Varaktighet till och med den 17 mars 2025, med möjlighet till förlängning.
Om dig
Vi söker dig som är kunnig inom service och kundbemötande. Man behöver kunna kommunicera klart, tydligt och vara strukturerad för att lyckas i denna roll. Vi ser gärna att du som söker är ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Vidare ser vi att du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att jobba i team liksom självständigt.
Krav för dig som söker denna tjänst:
• Minst 3-årigt gymnasium
• Minst 2 år av arbete i kundnära verksamhet såsom t.ex. kundservice
• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska
• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska språket
• Erfarenhet av moderna kundhanteringssystem
Meriterande är:
• Erfarenhet av tull- eller speditionsarbete
• Erfarenhet av rådgivning kring tull- och/eller handelsregler
Man måste uppfylla samtliga krav för att gå vidare i denna rekryteringsprocess och det behöver framgå i ditt CV hur du uppfyller kraven.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via
enna.dedagic@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Kundtjänstmedarbetare, Administratör, Kundtjänst, Kontorist, Koordinator, Customer Care, Organisatör, Assistent, Göteborg, Kungsbacka, Borås, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44649".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Enna Dedagic
Jobbnummer 8463414
Observera att sista ansökningsdag har passerat.