Kundtjänstadministratör

Ecolean AB / Kundservicejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ecolean AB i Helsingborg

Publiceringsdatum
2023-11-03

Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstadministratör arbetar du i ett team där det gemensamma och individuella ansvaret är att säkra så att service och producerade produkter levereras från oss och våra produktionsenheter och lager till globala kunder enligt kundavtalen. Tjänsten är en visstidsanställning 2024-01-01 till 2025-05-3.
I rollen har du daglig kontakt med interna och externa kunder, produktionsplanering, distribution, lager, produktion och flera andra kontaktytor. Målsättningen är att upprätthålla en mycket god kommunikation, struktur och planering, vilket resulterar i en väl fungerande process som leder till att förväntningarna på den servicenivå som vi erbjuder till kunderna efterlevs. Du kommer även att arbeta och vara involverad i olika projekt och bli tilldelad ansvar att arbeta med aktiviteter som stödjer utvecklingen i vårt dagliga arbete och våra processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter omfattas av att administrera kundofferter, orders, reklamationer. Arbetsuppgifter utanför det operativa ansvaret omfattas bl.a. av att upprätthålla kvalitet av kund och orderdata i vårt affärssystem (IFS) och att vara en del i vår pågående implementation av nytt affärssystem (SAP).

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet och tidigare arbetat inom kundtjänst och försäljningsadministration.
Du har god erfarenhet av att vara i kontakt med kunder internationellt och har god förståelse i vad kundnöjdhet innebär.
Dokumenterade meriter från kundtjänst/försäljningsadministration
Personliga egenskaper som vi värdesätter är din sociala kompetens som förenklar samarbetet nära medarbetarna och partners i processerna.
Din erfarenhet av kunskap, struktur och tydlighet resulterar i en servicenivå som efterlever både avtal och förväntningarna. Du är positiv, strukturerad, noggrann, drivande, prestigelös och trivs i en organisation med varierande tempo och arbetsbelastning.
Det är naturligt för dig att ansvarskraven är höga, både på dig och det team du arbetar i.
Du stimuleras av att arbeta i projekt/grupparbeten eller enskilt med uppdrag/aktiviteter, där du drivs av att nå förväntade målsättningar.
Du talar och skriver engelska flytande. Andra språk är meriterande.
Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem (tex. IFS). Utökad kompetens inom affärssystemet SAP är meriterande.

Vi erbjuder
Ecolean Erbjuder ett varierande arbete i en miljö som präglas av höga ambitioner och en stark teknikutveckling. Målsättningen om att efterleva en servicenivå för kund som är extraordinär och kräver att rollen kommer arbeta för att förstå kunden, dess behov och förväntningar på en detaljerad nivå. Rollen kommer i sitt arbete arbeta brett och med ett helhetsperspektiv där stora möjligheter finns att driva egna idéer och utveckla dem tillsammans med sina kollegor. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar där du har möjligheten att vara en del av att utforma vårt företag i en global miljö.

Så ansöker du
Frågor om tjänsten besvaras av Emil Axelsson, Group Customer Service & Distribution Director. Emil.axelsson@ecolean.se. Välkommen med din ansökan via vårt webformulär nedan. Sista ansökningsdag är 2023-11-17, men skicka gärna in din ansökan direkt då vi behandlar ansökningar löpande. Då vi redan valt våra kanaler för den här rekryteringen undanber vi oss från att bli kontaktade av rekryteringsföretag.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ecolean AB (org.nr 556351-0212)
Kielergatan 48 (visa karta)
251 08  HELSINGBORG

Jobbnummer
8238849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ecolean AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ecolean AB: