Kundteamshandläggare till HSB Norra Stor-Stockholm
Bravura / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-10-06FöretagetHSB är Sveriges största bostadskooperativa organisation och HSB Norra Stor-Stockholm är en självständig regionförening. Vi erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster till bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare. Vi är verksamma i Järfälla, Upplands Väsby, Sollentuna och Upplands-Bro. Vi omsätter 93 MSEK och har 88 anställda. I rollen som kundteamshandläggare kommer du att vara placerad på kontoret i Järfälla som i dagsläget består av 45 medarbetare.
I rollen som kundteamshandläggare arbetar du till stor del med telefonen som redskap. Du tar emot inkommande samtal från anslutna medlemmar vilka du hjälper med dess ärenden. Ärendena gäller exempelvis frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering. Efter samtal från kund är det även din uppgift att registrera och handlägga ärendet. Ärenden kan även komma in per mail och samma rutiner för bearbetning och handläggning gäller då.
Du ingår i en grupp om fem kundteamshandläggare. Tillsammans ansvarar ni för en kundcentermail från vilken ni dels hämtar ärenden, dels fördelar ärenden i gruppen beroende på ärendets karaktär.
Dina arbetsuppgifterI rollen som kundteamshandläggare arbetar du till stor del med telefonen som redskap. Du tar emot inkommande samtal från anslutna medlemmar vilka du hjälper med dess ärenden. Ärendena gäller exempelvis frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering. Efter samtal från kund är det även din uppgift att registrera och handlägga ärendet. Ärenden kan även komma in per mail och samma rutiner för bearbetning och handläggning gäller då.
Du ingår i en grupp om fem kundteamshandläggare. Tillsammans ansvarar ni för en kundcentermail från vilken ni dels hämtar ärenden, dels fördelar ärenden i gruppen beroende på ärendets karaktär.
Kvalifikationer• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis i roll som hyresadministratör
• Erfarenhet från kund-/medlemsservice
• God telefonvana
• Utbildning inom fastighetsförvaltning eller liknande (meriterande)
• Kunskaper i Agresso (meriterande)
• Kunskaper i Superoffice (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperFör att trivas i rollen som kundteamshandläggare är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge service. Du är lyhörd, engagerad och vill göra ditt allra yttersta för att hjälpa kunden. Du besitter ett lugn och får kunden att känna sig trygg och uppmärksammad. Då det är ett ständigt flöde med inkommande ärenden är det viktigt att du är effektiv och trivs i en miljö med högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna roll är nyfiken och flexibel, du tycker om att hitta nya lösningar och arbetssätt.
HSB Norra Stor-Stockholm är en värderingsdriven organisation och det är därför viktigt att du är positiv och vill bidra till en god stämning och arbetsmiljö.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: HSB, handläggare, medlemsservice, ärendehantering, hyresadministration, fastigheter, bostad, förvaltningstjänst, administration
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Wass 08-40024050
emma.wass@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2020663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.