Kundsupport till Fonus Kontaktcenter i Kalmar (Sommarjobb)
Fonus, ekonomisk förening / Kundservicejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fonus, ekonomisk förening i Kalmar,
Mönsterås,
Oskarshamn,
Ronneby,
Växjö eller i
hela Sverige Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus - ett företag som har viljan att utvecklas och har en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Om jobbet
Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet. Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling.
Nu söker vi sommarvikarier till vårt Fonusteam! Det finns även möjlighet till timanställning under våren.
Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats där vi idag sitter cirka 40 medarbetare i ett modernt kontorslandskap. Våra öppettider är 7-22 måndag till fredag och 8-22 lördag -söndag samt röda dagar.
Din dag hos oss består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning via främst inkommande och utgående samtal samt är behjälplig med andra typer av begravningsrelaterade frågor, så som anmälningar till minnesstund. Det förekommer även chatt och mejlkontakt med våra kunder.
Vem är du?
För att trivas i rollen bör du ha lätt för att bemöta människor, drivas av att ge våra kunder en hög nivå av service, samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande och trivs när det är högt tempo, har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete.
Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt.
Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Intresserad?
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 10/3 2024.
Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14,
liza.jonsson@fonus.seEmma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073-0551561,
emma.roback@fonus.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fonus, ekonomisk förening,
http://www.fonus.se Arbetsplats Fonus
Jobbnummer 8462624
Observera att sista ansökningsdag har passerat.