Kundsupport med intresse för Hudvård, Landström Care & Beauty

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du utbildad hudterapeut och älskar att hjälpa kunders behov genom att svara på produktfrågor och ta emot beställningar? Är du dessutom flink i det administrativa arbetet och villig att sprida glädje i företagets alla led? Om ja, då kan du vara den nya medarbetaren Landström Care & Beauty söker!
Företaget växer och är nu ute efter att fylla en position inom kundsupport, detta är en långvarig tjänst hos ett spännande familjeägt företag med öppet klimat präglat av service. Om du är driftig, självgående, inte rädd för att kavla upp ärmarna och dessutom mycket trygg i att sprida god stämning så vill vi gärna träffa just dig!

Publiceringsdatum
2016-12-19

Om tjänsten
Landström Care & Beauty AB grundades 1984, och är agentur för varumärken inom skönhet och hygien. Alla varumärken och produkter företaget jobbar med har en gemensam nämnare - de vänder sig alla till den kvalitetsmedvetna konsumenten. Företaget består av 3 divisioner; Professionell Hudvård, Hälsokost/Apotek och Dagligvaruhandel. Företaget jobbar endast med internationellt välkända varumärken och med produkter och behandlingar av högsta kvalitet. Varumärken är bl.a. PeterThomasRoth, Phytomer, PCA Skin, Dr Hauschka, Bayliss & Harding och Disney. Företagets uppdrag är att vara en nära partner till deras kunder och erbjuder ett helhjärtat engagemang, högsta servicenivå, professionalism och omsorg.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som kundsupportmedarbetare kommer du att vara ansvarig för att informera och ta emot ordrar från våra kunder. Det handlar inte om att sälja en produkt, det handlar om att vägleda för att kunden skall kunna få den bästa möjliga produkten för dess behov, här kommer därför dina erfarenheter inom hudvård till hands! Att hålla koll på ordrar och leveranser samt stötta säljarna på fältet med det de behöver, gör att du blir "spindeln i nätet" på företaget. Vi tror att du med din exceptionella flexibilitet, uthållighet och ditt serviceintresse kan bidra till vårt team. Vi siktar högt inom service i världsklass och vill ha med dig på vår framgångsresa!
Utöver ovan arbetsbeskrivning kommer du även att få skapa rapporter, stansa in ordrar, beställa in kontorsmaterial, sköta posten, administrera inom office paketet, excel och övriga kontorssysslor.

Om dig
Dina tidigare erfarenheter som hudterapeut gör att du kan hantera detta uppdrag på bästa möjliga sätt. Du är en positiv och driven person som tycker om att arbeta i ett entreprenörsföretag som är mycket serviceinriktat. Du är en lagspelare, fokuserar på att erbjuda lösningar och van att ta egna initiativ. Du behöver en flexibel inställning till ditt sätt att arbeta då mycket kan hända. Som person är du även kommunikativ, öppen och nyfiken.
Telefonen och datorn kommer att användas flitigt och du behöver vara bekväm med det för att bygga långvariga relationer med såväl externa kunder som intern personal.
Du har goda kunskaper i Officepaketet samt Excel.
Du som dessutom är intresserad av hudvård kommer att trivas särskilt bra på din nya arbetsplats!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Kundsupportmedarbetare är en rekrytering med anställning direkt hos Landström Care & Beauty med start i slutet på januari/början av februari. Tjänsten är på heltid med placering i västra Göteborg.

Landström Care & Beauty har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan
Då tjänsten ska tillsättas inom kort sker rekryteringsarbetet därför löpande under ansökningstiden. Observera att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Emady på 031-720 72 82.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00

Ersättning
enl. ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Emady sara.emady@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3221589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: