Kundservicemedarbetare till Kundenheten på MAH

Region Stockholm / Kundservicejobb / Solna
2025-09-15


Visa alla kundservicejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.

Om jobbet

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedel för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.

MAH är en av fyra verksamheter inom Hjälpmedelsverksamheterna, Region Stockholm och finns i fina lokaler i Solna.

MAH ansvarar för hjälpmedel som används i hemmiljön så som andningshjälpmedel, nutritions, insulin-och infusionspumpar, inhalationsutrustning, diabeteshjälpmedel och försäljning av CPAP-masker och maskdelar. Sortimentet riktar sig mot både vuxna och barn

Verksamheten är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.

Kundenheten MAH söker 1-2 kundservicemedarbetare

Vill du arbeta i en roll där service, kommunikation och struktur står i centrum? På Kundenheten MAH blir du en viktig del av ett team med 14 medarbetare, varav tre är hjälpmedelskonsulenter.

Publiceringsdatum
2025-09-15

Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare är du vårt ansikte utåt och den första kontakten för många av våra kunder. I rollen ingår att:

bemanna receptionen och ta emot order över disk

hantera inkommande samtal via vår kundservicetelefon (TeleQ)

registrera och administrera order i affärssystemet Sesam 2

besvara och följa upp ärenden via e-post

hantera och bevaka reklamationer

Du kommer att möta många olika ärenden varje dag - här får du verkligen användning för din serviceförmåga, din struktur och din förmåga att växla mellan olika uppgifter.

Skallkrav

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:

dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kundservice

vana från callcenter och löpande orderhantering

mycket god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system

goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som:

tycker om att ge service och alltid strävar efter att hitta lösningar

är lugn, tydlig och professionell i kontakten med kunder

är noggrann, strukturerad och ansvarstagande

kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ändå behålla kvaliteten

trivs med att samarbeta, men också arbetar bra självständigt

ser möjligheter istället för hinder och bidrar med positiv energi

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse

Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden

Vi är en rökfri arbetsplats

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

• tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt SLSO:s övergripande anvisning för registerkontroll vid anställning.

• ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

• krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

https://www.regionstockholm.se/jobb

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/5463".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Stockholms läns sjukvårdsområde, Hjälpmedel

Kontakt
Eva-Lena Höglund
08-12347594

Jobbnummer
9508790

Prenumerera på jobb från Region Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm: