Kundservice-medarbetare till Svensk Byggtjänst
Wise Professionals AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om rollen
Som medarbetare på kundservice ingår du i Svensk Byggtjänsts marknadsavdelning. Din roll är helt central i vårt arbete för att nå bolagets mål: att ha nöjda kunder, göra branschnytta och erbjuda samhällsbyggnadssektorn en hållbar grund.
Du har direktkontakt med kunder för att besvara frågor, ge vägledning och lösa eventuella problem, i linje med bolagets policyer och riktlinjer. Du välkomnas till en omtänksam och energifylld arbetsplats, som har en varm kultur och möjlighet till hybridarbete. Huvudkontoret är placerat i fina lokaler på Norrtullsgatan i centrala Stockholm. Du rapporterar till Customer Success Manager.
Exempel på arbetsuppgifter:
Besvara kunders frågor, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge enklare teknisk support.
Administration i form av ärendehantering, dokumentation samt återkoppling till kollegor och kunder.
Hantering av fakturor utifrån kundärenden.
Delta i och utveckla kundserviceprocessen, i linje med marknadsplaner och utifrån nya tekniska möjligheter.
Lyfta kunders behov och initiera förändringar inom organisationen, med syftet att få nöjdare kunder och/eller förenklade rutiner internt.
Arbeta i befintliga verksamhetsstöd och digitala plattformar som gör arbetet effektivt och värdeskapande.
Om dig
Du drivs av att ge god service som leder till nöjda kunder. Du trivs med att arbeta i team, ha tydliga mål och ett kommersiellt fokus. Som person är du strukturerad, noggrann och bra på att hitta nya vägar till mål. Du har en stark kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta. Självklart gillar du att prata med kunder i telefon.
Vi ser gärna att du har:
Några års erfarenhet av kundservice eller kundkontakt med kundnöjdhet i fokus.
God systemvana av ERP- och CRM-system.
Förståelse för hur marknads-, sälj- och kundserviceprocesser fungerar och hänger ihop.
Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har arbetat med Unit4 ERP eller Hubspot. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av samhällsbyggnadssektorn.
Publiceringsdatum2023-05-09Om företagetSvensk Byggtjänst ägs av Sveriges ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Vårt syfte är att hjälpa branschen till ett hållbart samhällsbyggande. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar - ett arbete där hållbarhet i dag är helt centralt. Svensk Byggtjänst omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Vänligen bifoga personligt brev! Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på
maggie.klingenstierna@kimm.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "kimm20003".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)
Arbetsplats Wise Professionals
Jobbnummer 7755473
Observera att sista ansökningsdag har passerat.