Kundinformatör till Regionservice Kundcenter i Lund

Region Skåne, Regionservice / Butikssäljarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och bygga upp ett nytt kundcenter inom Region Skåne?

Region Skåne har sina serviceenheter samlade under förvaltningen Regionservice som har till uppdrag att avlasta och hjälpa vården. Målet med Regionservice kundcenter är att ge kunden en enkel och tydlig väg in, dit kunden kan vända sig dygnet runt alla dagar om året för att få hjälp med sina ärenden. Kundcentrets roll inom förvaltningen är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet. Verksamheten sker uteslutande i telefoni och IT-system. Kundcentret kommer att vara placerat i nyrenoverade lokaler i Lund.

Publiceringsdatum
2016-01-12

Arbetsuppgifter
Som kundinformatör hos oss är du ansiktet utåt för Regionservice och länken mellan våra kunder och våra serviceenheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att ta emot beställningar, bokningar, felanmälningar samt svara på frågor, en så kallad första linjens support. Arbetet innebär dagliga kundmöten via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland andra patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. Hos oss kommer du att arbeta i många system för de olika servicefunktionerna, där din multiskillingkompetens av största vikt.

För att ge dig som kundinformatör verktygen för att lyckas i rollen, kommer du att få en omfattande introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.

Tjänsten erbjuder karriärmöjligheter då nya roller kommer att utformas under etableringsprocessen för Kundcentret. Eftersom vi kommer att arbeta nära Regionservice övriga verksamheter finns även karriärvägar genom dessa verksamheter. Vi kommer att arbeta kontinuerligt med uppföljning i form av statistik och samlyssning, detta för att skapa tydlighet gällande verksamhetens mål samt att möjliggöra varje medarbetares individuella kompetensutveckling.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kundinformatör strävar du alltid efter ett professionellt kundmöte med kunden i centrum och med målet att i alla lägen leverera mycket god service. Du är effektiv och målmedveten i ditt arbete med fokus på kvalitet. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. Då verksamheten är under etablering stimuleras du av förändring och du har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna. Som person är du serviceminded, utåtriktad och kommunikativ med lätthet för att möta kunden på kundens nivå.

Krav för tjänsten är:
• Gymnasiekompetens
• Tidigare erfarenhet från kundservice/support via telefon eller i reception
• Kunskap i svenska i tal och skrift
• Vana av att röra sig i olika IT-miljöer.

Meriterande för tjänsten är språkkompetens utöver svenska. En fördel är även om du har kunskap eller erfarenhet av arbete inom Region Skåne, specifikt Regionservice. Har du systemvana från kundtjänstarbete i flera olika stödsystem är det också meriterande.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Att arbeta sida vid sida med sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Som serviceleverantör verkar Regionservice i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal byggplanering påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag - att ge patienterna god och säker vård. Här är Regionservice en viktig resurs.
Regionservice har idag en årlig omslutning på nästan 4 miljarder kronor och består av cirka 1600 medarbetare. Organisationen befinner sig i en spännande utvecklingsfas och lägger stor kraft på att utveckla verksamheten och tjänsteleveranserna. Relationerna med kunderna är avgörande för framgången och siktet är inställt på att nå ett ömsesidigt partnerskap med ett gemensamt mål - att göra skillnad varje dag.

På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Maj/juni 2016 Tjänsterna gäller dag/kväll samt särskilda tjänster för natt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-01
Ange följande referens när du ansöker: A488038
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Albin- Bah, Projektledare 040- 625 72 04

Facklig kontakt
Richard Jerneborg, Vision 0768-89 01 03
Lars Lyrström, Kommunal 046-17 63 29

Företag
Region Skåne, Regionservice

Adress
Region Skåne, Regionservice
Dockplatsen 26
20525 Malmö

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
2611110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Regionservice: