Kundansvarig med inköpsansvar till Plåt och Laserteknik i Trollh
Experis Finance / Säljarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Trollhättan,
Vänersborg,
Uddevalla,
Stenungsund,
Färgelanda eller i
hela Sverige Plåt & Laserteknik är ett bolag med säte i Trollhättan. Verksamheten baseras på laserskärning och lasersvetsning av plåt, ofta kombinerad med vidareförädling i form av bockning, mekanisk bearbetning, svetsning, ytbehandling mm.
Sedan över 30 år tillbaka är företaget bland de ledande leverantörerna inom laserbearbetning. Kunderna återfinns främst i Västsverige. Företaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001/TS 16949 och miljöcertifierat enligt ISO 14001. De har ambitionen att vara en trygg leverantör och samarbetspartner som eftersträvar att erbjuda en växande andel av kundernas produktförädling.
Huvudägare är Prototal Industrier AB tillsammans med delar av ledningsgruppen i Trollhättan. Man har ett 10-tal anställda och en maskinpark som erbjuder tillväxtmöjligheter. Ägarkretsen har uttalade ambitioner att se en rejäl tillväxt i bolagets omsättning.
Publiceringsdatum2012-05-16Dina arbetsuppgifterI rollen som Kundansvarig på Plåt & Laserteknik blir ditt huvudansvar att underhålla och vidareutveckla befintliga kunder och bearbeta potentiella nya kunder på marknaden. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.
Som kundansvarig har du även att ta emot löpande ordrar och omsätta dessa till de tekniska underlag som produktionen kräver. Du kommer här i kontakt med bl.a. affärssystemet Monitor och tekniska system för att ta hand om ritningsunderlag.
I offertarbetet ska nya produkter tekniskt bedömas om de kan tillverkas. Produkten ska sedan prissättas med stöd av olika mjukvaror. I många fall ingår externa tjänster som då upphandlas. Offerter ska sammanställas och följas upp, ibland i samverkan med övrig ledningspersonal.
Utöver Kundansvarig enligt ovan har du även ansvar för företagets inköp. Här tecknar du långsiktiga avtal på återkommande produkter och tjänster, men är även ansvarig för att ta hem det materiel som löpande krävs för hela företagets verksamhet
Vem är du?
Du har flera års erfarenhet av försäljning och kundrelationer, är van att arbeta självständigt under ansvar och är professionell i rollen som förhandlare.
Vi söker dig som har tekniskt gymnasium alternativt teknisk högskoleutbildning. Du har ett intresse för teknik och det är en fördel om du har en bakgrund inom mekanisk industri.
Du har erfarenhet från diverse olika IT-system och har lätt för att sätta dig in i nya system då du kommer att arbeta med ett flertal olika mjukvaror. Du är en nätverkare och har god förmåga att skapa kontakter och bygga relationer. Du är ansvarsfull och det är viktigt för dig att nå resultat.
Du kommer in i en liten och dynamisk organisation och måste utan prestige vara beredd att hugga in på de sysslor som dyker upp.
Kontaktperson för detta jobbSkicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sandström-Johansson 0520-485836 eller Malin Persson 031-617270. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast dock senast den 30 maj.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Persson, 031-617270
FöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1245520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.