Kundansvarig / kundservicemedarbetare till Green Cargo Logistics
Dreamwork / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Dreamwork
Kort om tjänsten
Green Cargo Logistics expanderar och söker nu en kundansvarig / kundservicemedarbetare som ska ansvara för en eller flera av Green Cargo Logistics kunder och serva dem på bästa sätt.
Publiceringsdatum2012-03-02Om företagetGreen Cargo Logistics har mer än 40 års erfarenhet av krävande logistikuppdrag i samarbete med internationellt marknadsledande kunder med globala flöden. Detta har bidragit till att Green Cargo Logistics har byggt upp specialistkompetens bl.a inom segmenten Konfektion, Dagligvaror, Läkemedel, Sport och Fritid, Böcker & Media och Elektronik. Green Cargo Logistics erbjuder kompletta 3PL-lösningar med globala intransporter samt lager, förädlingstjänster och distribution till den nordiska marknaden. Baserat på kundens behov skapas en anpassad lösning med hög flexibilitet, korta ledtider och minskad kapitalbindning. Green Cargo Logistics styr, kontrollerar och ansvarar för hela varu- och informationsflödet mellan kunden och kundens kunder och leverantörer. För att minska kapitalbindning i lager och öka flexibiliteten mot marknaden vill kunden ofta lägga produktanpassningar så sent som möjligt i logistikkedjan. Green Cargo erbjuder därför kundanpassade förädlingstjänster som sammanställning av varuexponeringspallar, regionala produktanpassningar, artikelmärkning mm. Med vår internetportal, Kontrolltornet, ger Green Cargo Logistics sina kunder möjlighet att följa upp sina flöden, lagersaldon och leveranskvalitet fortlöpande. I Green Cargo Logistics kompletta logistikerbjudande ingår tulltjänster som ligger i framkant av vad som finns på marknaden.
Mer om tjänsten
• Ta ansvar för företagets tilldelade kund/ kunder.
• Arbeta med att planera, samordna och följa upp den dagliga produktionen. Till din hjälp har du databaserade planeringssystem.
• Boka och följa upp transporter / leveranser.
• Daglig kontakt med kunder samt att aktivt delta i kundmöte.
• Utreda/handlägga reklamationer.
• Kontrollera och kontera leverantörsfakturor.
• Upprätta och gå igenom debiteringsunderlag till fakturering.
• Ta fram och redovisa statistik enligt enhetens rutiner.
ProfilVi ser gärna att du har jobbat med något liknande sedan tidigare, är en utpräglad servicemänniska och kundfokuserad. Du har mycket energi, ett eget driv och du trivs med att jobba med kunder. Vi ser gärna att du har förståelse för logistik - och transportbranschen.
Vidare har du förmåga att prioritera och strukturera ditt eget arbete samtidigt som du trivs med att samarbeta i team för att uppnå bästa resultat för företagets kunderna. Det är många saker att hålla reda på samtidigt och det är därför viktigt att du är stresstålig. Din svenska och engelska är god i tal och skrift samt goda datakunskaper ser vi som en självklarhet.
Green Cargo Logistics erbjuder dig att arbete i ett framgångsrikt företag.
Så ansöker duTycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag dock senast den 25 mars. Glöm inte att uppdatera ditt CV alternativt registrera ditt CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré. Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-26
Ange följande referens när du ansöker: 1593
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMahlin Glyré,
mahlin.glyre@dreamwork.seFöretagDreamwork
AdressDreamwork
Jobbnummer 1175336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.