Kundansvarig IT
Halmstads kommun, IT-Service / Datajobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, IT-Service i Halmstad Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 94 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Servicekontoret utför tjänster för kommunens förvaltningar och bolag. Huvudområden är städning, måltider, IT-tjänster, internpost, reception/telefonväxel samt logistik och fordonsuthyrning.
Publiceringsdatum2014-10-19ArbetsuppgifterVill du liksom oss verka för att ge våra kunder en enklare vardag och samtidigt vara en god förebild och marknadsförare av vår IT-verksamhet?
I ditt arbete har du kontakt med verksamhetsansvariga, beställare och användare. Din uppgift är att representera IT vilket innebär att du kommunicerar, samordnar, frågar och lyssnar, informerar och är rådgivande. Hela tiden med IT som utgångspunkt och optimal verksamhetsnytta som mål.
Tillsammans med dina tre kollegor kommer du som kundansvarig att arbeta :
• med att ge våra kunder en enklare vardag, att de får det IT-stöd de behöver, att vi har kundens fokus i fokus
• med utveckling och förvaltning av Halmstads kommuns IT-tjänster
• utifrån vår systemförvaltningsmodell som bygger på PM3
KvalifikationerSom kundansvarig ska du vara serviceorienterad, strukturerad, drivande och bra på att bemöta olika kunders önskemål. Du är van vid att arbeta självständigt vilket innebär att du kan driva mindre projekt och uppdrag på egen hand. I ditt jobb har du kontakt med många olika personer i olika roller. Därför krävs det en väl utvecklad pedagogisk och kommunikativ förmåga, på svenska i både tal och skrift.
Du har dokumenterad erfarenhet från projektledning och tekniskt arbete inom IT-området.
Det är meriterande om du har
• en relevant högskoleutbildning
• arbetat med utveckling och förvaltning av IT-tjänster och tjänstekatalog
• erfarenhet av att jobba enligt ett processorienterat arbetssätt, till exempel ITIL eller Lean
• erfarenhet av systemförvaltningsarbete, till exempel enligt PM3
• relevant certifierad kompetens inom området
Du drivs av att ta dig an ny teknik och brinner för att utveckla dina kunder inom området. Lika viktigt för dig är att samarbeta med dina kollegor och utbyta kunskap och erfarenheter.
Eftersom Halmstads kommun har verksamheter i ett stort geografiskt område är körkort ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Eftersom det är flest män i vår verksamhet ser vi gärna kvinnliga sökande.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Eftersom arbetet innebär besök i skolor och förskolor ska du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret före anställning.
Urval till intervju görs löpande så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-29
Ange följande referens när du ansöker: A414437
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Nilsander, Verksamhetschef
lars.nilsander@halmstad.seFacklig kontaktOla Norlander, Sveriges Ingenjörer
ola.norlander@halmstad.seMadeleine Roos, Vision
madeleine.roos@halmstad.seFöretagHalmstads kommun, IT-Service
AdressHalmstads kommun, IT-Service
Box 153
30105 Halmstad
KontorsadressKyrkogatan 5 Halmstad
Jobbnummer 2036209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.