Kravställare inför upphandling inom städning
Södertälje Sjukhus AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje Sjukhus AB i Södertälje,
Stockholm,
Nynäshamn,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Ekonomiavdelningen placering på Upphandling/Inköp
Sjukvård
Vi söker för en 6-månaders visstidsanställning en duktig och kunnig person som kan kravställa för en upphandling inom städning av sjukhus.
Framtiden börjar på Södertälje sjukhus - södra Stockholms utvecklingssjukhus. Vi är först ut i raden av landstingets strategiska investeringar vilket innebär att ett nytt sjukhus kommer att stå klart 2018.
Hos oss grundar sig verksamheten på nära samarbete mellan alla våra verksamhetsområden samt att medarbetare uppmuntras till aktivt kunskapsutbyte och ständig utveckling.
Publiceringsdatum2016-01-22Dina arbetsuppgifterSom kravställare planerar och genomför du upphandlingen i samarbete med interna och externa parter och bistår med din kompetens för ett affärsmässigt underlag. I arbetet ingår även att tillsammans med övriga inom enheten ansvara för att utveckla rutiner och att medverka till att kunskapsöverföring sker så att resultatet av upphandlingen kan följas upp och att avtalsförvaltningen är ändamålsenlig. Upphandlingsenheten är en stödfunktion för sjukhusets verksamhet och det innebär att leverera en hög grad av service till kärnverksamheten. Du har förmånen att ingå i en grupp om fem personer med placering på Upphandlingsenheten på Södertälje Sjukhus AB.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant akademisk bakgrund alternativt förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet inom städyrket samt har kunskaper inom INSTA 800 (Svensk Standard SS 62 78 01) och eventuellt fler andra relevanta standarder. Det är önskvärt att du har erfarenhet av kravställande i en upphandling för städtjänster. Du ska vara analytisk, tycka om självständigt arbete med stort eget ansvar, ha en väl utvecklad social förmåga och ha lätt för att uttrycka dig såväl som i tal och skrift på svenska.
Dina personliga egenskaperVisstidsanställningen kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett gott omdöme. Det är viktigt att du har förmågan att medverka till att skapa ett underlag som är hållbart ur juridiska såväl som ekonomiska aspekter samt att kunna hålla isär flera pågående processer. Det är även viktigt att du har hög personlig integritet och låter dig inte påverkas på ett otillbörligt sätt.
Egenskaper som ytterligare värdesätts är att du är initiativrik, affärsinriktad och driven.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Tjänsten är en visstidsanställning, 100 % i 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan tillsammans med ett löneanspråk och när du kan som tidigast börja. Vi önskar bemanna så fort det går.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning Heltid 100%. Visstidsanställning 2016-02-12 till 2016-08-11 (Med möjlighet till förskjutning).
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-11
Ange följande referens när du ansöker: STS-16-170007
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChef Upphandling/Inköp Carita Jagersten 08-550 240 17
Facklig kontaktVision Johan Hedström 08-550 245 075
FöretagSödertälje Sjukhus AB
AdressSödertälje Sjukhus AB
15286
15286 Södertälje
KontorsadressRosenborgsgatan 6-10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2629391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.