Kontorschef till skattekontoren Gävle och Hudiksvall

Skatteverket / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som kontorschef innebär att du ansvarar för och leder kontorens verksamhet mot de uppställda verksamhetsmålen. Du har resultat- och budgetansvar för kontoren, leder kontorens ledningsgrupper och säkerställer att kontorens medarbetare har den kompetens som verksamheten behöver på kort och lång sikt. En viktigt arbetsuppgift är att du verkar för en attraktiv och god arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas.

Du samverkar med andra kontor. Du ingår i regionens ledningsgrupp och har ett ansvar för hela regionens resultat. Du tar initiativ till, driver och medverkar i Skatteverkets förändringsarbete. Du företräder Skatteverket såväl internt som externt och arbetar för ett starkt förtroende för myndigheten.

Skatteverket befinner sig i ett offensivt skede av utveckling och förändring. Myndigheten har starkt fokus på att effektivisera och ständigt förbättra verksamheten, och vi eftersträvar att möta medborgare och företag utifrån deras behov och situation.

Skattekontoren Gävle och Hudiksvall kommer från och med det datum en ny kontorschef tillsätts att fortsätta vara två egna kontor men med samma kontorschef. Kontoret i Gävle har ca 130 medarbetare och i Hudiksvall finns ca 70 medarbetare.

Kontorens verksamhet omfattar i stort sett hela området beskattning och ta in betalning. Skattekontoret Gävle handlägger också vissa folkbokföringsärenden. Stationeringsort blir på någon av de båda orterna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• är drivande och utvecklingsorienterad
• är resultat- och målinriktad
• är stabil och trygg i din ledarroll och fattar tydliga beslut
• ger utvecklande återkoppling på prestationer till medarbetare och kollegor
• stödjer och uppmuntrar samarbete och lärande i arbetet både inom och utanför kontoret
• kommunicerar tydligt och inbjuder till dialog
• har stor tillit till andras förmåga och kan delegera
• har helhetssyn med god förmåga att se samband och hitta lösningar.

Rätt person för jobbet har dessutom

• dokumenterad erfarenhet av att leda produktion i en kunskaps- eller tjänsteorganisation inom de senaste 5 åren
• erfarenhet och drivkraft av att leda en verksamhet i förändring.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning om 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Vid val av kontorschef kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ledaregenskaper.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Publiceringsdatum
2012-08-07

Övrig information
Anställningen är tills vidare men förordnandet som kontorschef är tidsbegränsat.

Välkommen med din ansökan till oss!

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Altsäter, Regionskattechef, 010-573 50 02
Carina Vilhelmsson, Facklig repr, SACO, 010-576 24 31
Linda Englund, Facklig repr, ST, 010-576 24 39
Maria Skogsbryne, HR-konsult, 010-575 01 77

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1308211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: