Kontaktcentermedarbetare Solna stad, ett års vikariat
Solna kommun / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Vi söker nu en ny medarbetare till Solna stads kontaktcenter.
Publiceringsdatum2022-08-18Om tjänstenSolna stad växer rekordsnabbt. Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för staden, och för att möta invånarnas behov och förväntningar förstärker vi därför stadens kontaktcenter. Kontaktcenter är första vägen in i Solna och har uppdraget att lösa de allra flesta frågor. I arbetet ingår att ha kontakt med stadens invånare, besökare och företagare för att informera och svara på frågor om stadens alla verksamheter samt enklare utlämnande av allmän handling. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post samt att ta emot fysiska besök i Solna stads reception.
På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är självgående, engagerad och skapar förtroende i ditt arbete samt gillar att arbeta med människor. För att lyckas i rollen är ett stort intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt. Du har förmågan att bearbeta och hantera mycket information som du kan sammanfatta på ett förtroendeingivande, lättförståeligt sätt och vägleda våra medborgare som söker kontakt, oavsett om det är via telefon, mail eller ett fysiskt besök. Du är trygg med att arbeta självständigt i vår reception och vara en god ambassadör för Solna stad. Du är noggrann med att informationen du ger är korrekt och har en hög digital kompetens då du kommer att jobba i flera olika ärendesystem.
Du har en gymnasieexamen samt erfarenhet av servicearbete. Relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att ha jobbat i kommun eller kontaktcenter är meriterande, gärna med utlämnande av allmän handling. Det är också meriterande med erfarenhet av receptionsarbete eller liknande arbetsuppgifter. Du ska vara en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning.
Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, Office365 och e-post. Du har även god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Fler språkkunskaper är meriterande, inte minst finska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett vikariat på heltid med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Sista arbetsdagen är den 1 september 2023, men med eventuell möjlighet till förlängning.
På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Varje dag kommer du lära dig något nytt och du ges en unik möjlighet att lära dig hur en kommun arbetar och fungerar. På kontaktcenter arbetar man i mitten av den kommunala verksamheten, med en ständig medborgardialog och samverkan med andra förvaltningar i Solna stad. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.
Mer information och ansökan
Du ansöker genom att utförligt besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan senast den 28 augusti 2022. Dina skriftliga svar på frågorna är din ansökan. Dina svar kommer att beaktas som ett första skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen.
Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju samt referenstagning.
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Angelica Tessmar,
angelica.tessmar@solna.se I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: September Visstidsanställning till
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/229".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solna kommun (org.nr 212000-0183)
Arbetsplats Stadsledningsförvaltningen, Kommunikation & Kansli, Kontaktcenter
Kontakt Angelica Tessmar
08-7461333 Jobbnummer 6897155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.