Konsult till Kontek i Ljungby

Codeq AB / Datajobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Codeq AB i Ljungby, Hylte, Alvesta, Värnamo, Växjö eller i hela Sverige

Kontek Lön AB har arbetat med lön sedan 1934, vi utvecklar och marknadsför programvaror och tjänster för alla delar av lönehanteringen. Företaget har haft en stark tillväxt och efterfrågan på våra tjänster ökar nu snabbt, vi har redan idag nått målet att få tusentals företags förtroende gällande såväl program som specialistkompetens. Vår största framgångsfaktor är kompetensen som våra 80 medarbetare står för, och alla arbetar vi för en hög kundorientering. Vi finns idag i Ljungby, Stockholm, Göteborg och vi omsätter cirka 85 MSEK.

Konsult till Kontek i Ljungby

Här kommer möjligheten för dig som vill arbeta som konsult i ett företag med fortsatta framgångar och snabbt växande affärsområden. Vi söker dig som har grundläggande kunskaper inom Lön eller försystem inom Tid och Resa samt ett intresse av IT/Affärssystem.

Kontek kan erbjuda en spännande konsultroll där du i huvudsak arbetar i projektform med implementation av Konteks programvaror och tjänster. Du arbetar tätt tillsammans med kunderna, men även med övriga interna kontaktytor exempelvis IT, produktavdelningen, support, m.m.

Initialt arbetar du med att implementera våra programvaror och tjänster kring försystem inom Tid och Resa men efter hand även med våra programvaror och tjänster inom Lön. I tjänsten ingår även att du på sikt håller utbildningar i Konteks programvaror och tjänster.

Huvudsakliga ansvarsområden

• Implementation av Konteks programvaror och tjänster hos kund.
• Analys och förbättringsarbete av kundens löneprocesser, främst inom försystem Tid och Resa.
• Utbildning i Konteks programvaror och tjänster.

Publiceringsdatum
2015-12-07

Kvalifikationer
Du behöver grundläggande kunskaper inom Lön eller Tid- och Reserapportering som du skaffat dig genom antingen praktiskt yrkeserfarenhet av lönehantering, eller genom ex. en YH-utbildning inom lön. För att lyckas i rollen behöver du grundläggande kunskaper inom försystem/IT-system/Affärssystem. Kunskaper om projektledning och processutveckling är meriterande. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift och är van att jobba i team.
Personliga egenskaper 
Som person är du:

• drivande och har stort kundfokus 
• affärsmässig och trivs med att skapa nya kontakter såväl internt som externt
• målmedvetet, strukturerat och trivs med att arbeta i projektform
• nyfiken på att lära dig och anta nya utmaningar

Självklart måste också våra ledord känneteckna dig som person: kunniga - alerta - familjära. 

Tjänsten innebär förmånen att få tillbringa mycket av din tid ute hos kund, vilket måste vara något som du både trivs och har möjlighet till.  Du förutsätts se resandet som naturligt och vid vissa tillfällen även med övernattningar.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare

Placeringsort: Ljungby

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan: Tjänsten söker du senast 2016.01.03 på  www.codeq.se .

I denna rekrytering samarbetar Kontek med Codeq. Frågor om tjänsten besvaras av Codeq, Liv Hultén 0370 - 51 59 96 eller Christer Johansson, 0393 - 77 99 55

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Codeq AB

Adress
Codeq AB
Storgatan 47
56730 Vaggeryd

Kontorsadress
Storgatan 47

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2563499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Codeq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Codeq AB: