Kommunvägledare till Kontaktcenter, Nacka kommun
Nacka kommun / Receptionistjobb / Nacka
2016-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Kontaktcenter, Nacka kommun" (publicerad 2016-08-29) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Kontaktcenters vision lyder:
"I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet". Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!
I Nacka bor drygt 99 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Publiceringsdatum2016-07-07Dina arbetsuppgifterGenom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid en första kontakten med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande - och specialistfunktioner.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde, ofta inom områden som lyder under socialtjänsten.
Du guidar medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot synpunkter och gör felanmälningar. Uppdraget utförs främst genom att besvara frågor i Stadshusets reception men även genom att besvara frågeställningar via internet och telefon. Förberedelser för handläggning av ärenden förekommer.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen, vi har kundens fokus!
Kvalifikationer• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande mot det kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
• Är du socionom, beteendevetare eller socialsekreterare är det meriterande
• Flerårig erfarenhet från arbete inom kommunal service.
• En genuin servicekänsla, kundfokus och som trivs med att vara kommunens ansikte utåt
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften
• Kunskap om Nacka kommun, erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit
• Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team
• Du är en positiv och öppensinnad person
• Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling med god service som mål
• Du har en hög verbal förmåga
• Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som i skrift
• Behärskar du fler språk är det meriterande
Varaktighet och omfattning
Anställningsform: Tillsvidare anställning
Omfattning: Heltid, schemalagd arbetstid
Tillträde: 2016-09-01 eller enligt överenskommelse
Tjänsten tillsätts såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur.
Intervjuer kommer att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Så ansöker duAnsök senast: 2016-08-12
Vi undanber oss vänligt med bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Kontaktuppgifter för detta jobbPer Ehrengren, Biträdande enhetschef, Kontaktcenter,
per.ehrengren@nacka.se , 08-718 80 00
Susanne Bohman, koordinator, Kontaktcenter,
susanne.bohman@nacka.se , 08-718 80 00
Fackliga företrädare
Yvette Forssmark, Ordf. Vision,
yvette.forsmark@nacka.se , 08-718 80 00
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2944166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.