Kommunvägledare till Kontaktcenter, Nacka kommun

Nacka kommun / Receptionistjobb / Nacka
2016-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Kontaktcenter, Nacka kommun" (publicerad 2016-08-29) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Kontaktcenters vision lyder:
"I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet". Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!

I Nacka bor drygt 99 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Publiceringsdatum
2016-07-07

Dina arbetsuppgifter
Genom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid en första kontakten med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande - och specialistfunktioner.

I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde, ofta inom områden som lyder under socialtjänsten.

Du guidar medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot synpunkter och gör felanmälningar. Uppdraget utförs främst genom att besvara frågor i Stadshusets reception men även genom att besvara frågeställningar via internet och telefon. Förberedelser för handläggning av ärenden förekommer.

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen, vi har kundens fokus!

Kvalifikationer
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande mot det kommunala uppdraget och/eller inom service och kommunikation.
• Är du socionom, beteendevetare eller socialsekreterare är det meriterande
• Flerårig erfarenhet från arbete inom kommunal service.
• En genuin servicekänsla, kundfokus och som trivs med att vara kommunens ansikte utåt
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften
• Kunskap om Nacka kommun, erfarenhet från kommunal verksamhet är en merit
• Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team
• Du är en positiv och öppensinnad person
• Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling med god service som mål
• Du har en hög verbal förmåga
• Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som i skrift
• Behärskar du fler språk är det meriterande

Varaktighet och omfattning

Anställningsform: Tillsvidare anställning

Omfattning: Heltid, schemalagd arbetstid

Tillträde: 2016-09-01 eller enligt överenskommelse

Tjänsten tillsätts såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur.

Intervjuer kommer att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.

Så ansöker du
Ansök senast: 2016-08-12

Vi undanber oss vänligt med bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.  

Kontaktuppgifter för detta jobb
Per Ehrengren, Biträdande enhetschef, Kontaktcenter,  per.ehrengren@nacka.se , 08-718 80 00

Susanne Bohman, koordinator, Kontaktcenter,  susanne.bohman@nacka.se , 08-718 80 00

Fackliga företrädare
Yvette Forssmark, Ordf. Vision,  yvette.forsmark@nacka.se , 08-718 80 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2944166

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: