Kommunledningskoordinatorer till juridik- och kanslienheten!

Nacka kommun, juridik- och kanslienheten / Organisationsutvecklarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslienheten i Nacka

Juridik- och kanslienheten bidrar till rättssäkra och obyråkratiska processer genom att ge juridiskt stöd till förtroendevalda och medarbetare. I detta ingår ett effektivt beslutsstöd till nämnderna, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och en internrevision som stödjer kommunens interna kontroll. Enhetens ansvar omfattar även att säkerställa att kommunens funktioner fungerar så bra som möjligt i krissituationer och att stödja organisationen med risk- och sårbarhetsanalyser. Utifrån ledorden demokrati, effektivitet och rättssäkerhet får du en möjlighet att utvecklas och bidra med din kompetens i en av Sveriges mest expansiva kommuner. På enheten får du möjlighet att växa som medarbetare på en enhet med bred expertkompetens. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och givande arbete med stora möjligheter till en intressant personlig utveckling för rätt person. Vi bidrar till att göra Nacka till Sveriges bästa kommun genom att ha ett ständigt fokus på medborgarnas intresse. Det märks inte minst utifrån enhetens fokus rättssäkra beslut och Nacka kommun som en trygg och säker kommun.



Expansiv kommun i framkant söker två samhällsintresserade kommunledningskoordinatorer! Den ena rollen kommer att supporta stadsdirektör, kommunalråd och oppositionsråd och den andra kommer stödja direktörer inom olika verksamhetsområden.

Arbetsbeskrivning
Som kommunledningskoordinator axlar du en nyckelroll på central nivå i Nacka kommun. Via din professionella service motiveras du av att ge personer inom ledningen ett utmärkt stöd. Uppgifterna kan vara komplexa och över­gripande och det krävs att du självständigt kan avgöra vad som behöver prioriteras. Ditt arbete kommer att variera över tid vilket ställer höga krav på snabba och effektiva leveranser och beslut. Du är en person som drivs av att hela tiden "ligga steget före" eftersom du ofta servar ledningen med tjänster som de ännu inte kommit på att de behöver efterfråga. Du ansvarar för administrativa uppgifter, såsom:

- Planera agendor.
- Förbereda inför möten.
- Organisera och arrangera möten, konferenser, resor, events, och workshops.
- Vidare hanterarar du kalendrar, e-mail och telefonkontakter.

I din roll har du förmånen att ha många kontakter både internt, regionalt och nationellt (exempelvis medarbetare, nackabor, media, representanter från myndigheter och organisationer). Du som person är orädd i att ta kontakt med nya människor på olika nivåer inom näringslivet och politiken. Du säkerhetsställer att vardagen flyter på enligt plan för dem du stöttar, men har ändå en beredskap att revidera efter behov. Du kommer att tillhöra juridik- och kanslienheten. På enheten finns bland annat kommun- och nämndsekreterare, kommunjurister och säkerhetssamordnare.

Publiceringsdatum
2018-01-19

Kvalifikationer
- Du ska ha eftergymnasial utbildning och/eller akademisk utbildning.
- Minst fem års aktuell erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete på ledningsnivå inom privat- eller poliskt styrd organisation.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Word och Power Point.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
- Det är meriterande om du arbetat upp ett brett nätverk.

Du har en fingertoppskänsla för prioriteringar och ett stort samhällsintresse. Du levererar i tid, med kvalitét och med hög servicekänsla. Du är flexibel utifrån verksamhetens behov samtidigt som du är strukturerad och resultatstyrd. Arbetet förutsätter att du har god förmåga att samarbeta och behålla goda relationer. Du är social och har samtidigt en mycket hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 6 februari 2018.

För mer information om tjänsten
Anneli Sagnerius, chef juridik- och kanslienheten, 08-718 83 25
Hanna Nörgaard, HR-specialist, 08-718 91 94

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 2017/706
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, juridik- och kanslienheten

Adress
Nacka kommun, juridik- och kanslienheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3913482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, juridik- och kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslienheten: