Kommunikativ och initiativrik Service Owner till Ramirent

BrainPeople AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-31

Arbetsuppgifter
Som kommunikativ Service Owner på Ramirent kommer du att tillhöra avdelningen Applications som är en del av Group IT som ansvarar för att förvalta och utveckla företagets interna stödsystem som används av hela koncernen. Group IT består av ett 50-tal personer som sitter i luftiga lokaler i Solna. Ramirent söker nu en person som kan koordinera och ta helhetsansvaret för företagets säljsystem och stötta säljarna i kravställning och tekniska frågor. Du kommer fungera som "örat och ögat ut" i organisationen där en stor del av ditt arbete innebär att vara ute och träffa verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
• Ha det övergripande ansvaret för företagets säljsystem
• Konkretisera vad verksamheten behöver och stötta i kravställning och supportera i tekniska systemfrågor
• Samordna och kommunicera förändringar i systemet ut i verksamheten
• Delta i ett implementationsprojekt av nytt säljsystem för "pricing" där du kommer stötta verksamheten

Utöver detta kommer en stor del av din roll innebära deltagande i en mängd olika projekt. Då din roll inte finns idag kommer du få utveckla rollen själv utefter de behov som finns i verksamheten.

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta tjänsten för dig som har arbetat i en IT organisation som förvaltare eller projektledare i några år och vill ta nästa steg i karriären. Då det händer mycket på säljorganisationen kommer du vara med i en mängd spännande projekt där det finns möjlighet att påverka. Ramirent erbjuder dig en vänskaplig och öppen företagskultur där de välkomnar idéer, nytänkande och förbättringsförslag. Företaget arbetar med snabba beslutsprocesser och har ett stort engagemang där de värnar om varandra och hjälps åt för att nå högre framgångar inom företaget. Om du trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och utveckla nya processer kommer du trivas mycket bra på Ramirent.

Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare, under kontorstider. Start så snart som möjligt. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ramirent med 6 månaders provanställning.

Profil
För att vara aktuell för denna tjänst har du minst 3 års erfarenhet av systemförvaltning, projektledning eller webbutvecklingsprojekt, samt har en bred teknisk bakgrund och ett stort intresse för teknik och IT. Utöver detta har du goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kravställning samt kunskaper i "pricing" men det är inget krav.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en person som är kommunikativ och tar ofta och gärna initiativ till social kontakt. Du är ambitiös och drivs av att supportera och översätta affärskrav till IT-utveckling. Du har ett proaktivt- och riskmedvetet förhållningssätt samtidigt som att du har en god problemlösningsförmåga. Som person är du öppen och har en positiv inställning där du trivs bra med att tillhöra en grupp samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du strukturerad och har ett genuint engagemang i ditt arbete där du gärna bidrar med nya idéer.

För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.

Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Jessica Bauer på 08-501 685 05.

Om företaget
Inom Ramirent är vi specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med våra kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker vi drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med oss och ta oss framåt som ett starkt företag och varumärke. 2012 var Ramirentkoncernens omsättning 714 miljoner euro. Koncernen har över 2 750 anställda, 325 kundcenter i 11 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd.

Om företaget
Brainpeople är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 862
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Bauer

Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2230326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: