Kommunikationsstrateg/Informatör
Polismyndigheten i Örebro län / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Örebro län i Örebro Polismyndigheten i Örebro län svarar för polisverksamhet i länet som omfattar 12 kommuner med ca 275 000 invånare. Polismyndigheten har drygt 700 anställda varav cirka 550 är poliser. Myndigheten i Örebro län är indelad i fyra närpolisområden. Polismyndigheten deltar aktivt i utvecklingen av polisverksamheten och införde med anledning av detta en ny modern ledningsorganisation den 1 januari 2008. Verksamheten kännetecknas av en god förvaltning och ett gott verksamhetsresultat i sin helhet.
På myndighetens informations- och kommunikationsenhet finns två funktioner, en informationschef samt en kommunikationsstrateg/informatör. Då enhetens kommunikationsstrateg/informatör gått vidare mot nytt uppdrag söker vi nu en efterträdare. På sikt kommer enheten emellertid att bestå av totalt tre medarbetare.
Publiceringsdatum2010-01-19Dina arbetsuppgifter• Ansvarig för myndighetens intranät Intrapolis samt hemsidan.
• Redaktör för LP-nytt (Länspolisnytt, lokal skrift som går ut till anställda i myndigheten ca en gång/vecka).
• Skriva och redigera artiklar samt i vissa fall formulera pressmeddelanden.
• Fungera som myndighetens huvudsakliga kontakperson för innehållet på den externa och interna webbsidan.
• Ansvara för uppdateringar av webbsidornas innehåll samt lägga ut nytt och reviderat material på de externa och interna webbsidorna.
• Hjälpa myndighetens avdelningar/enheter och närpolisområden med att utveckla innehållet i sina webbsidor, inklusive att själv skriva och redigera material samt utbilda personal för detta ändamål.
• Att vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter inom området kommunikation och information.
• Att vara systemförvaltare för vissa it-system.
Önskvärda kvalifikationer
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
• Vana vid att värdera och hantera information.
• Mycket god förmåga att skriva och redigera texter.
• Erfarenhet av att ansvara för webbplatser och deras innehåll.
• God stilistisk förmåga.
• Kunskaper i olika grafik- och designprogram. Förmåga att hantera flera projekt parallellt och presentera resultat inom givna tidsramar.
• God samarbetsförmåga, drivande, initiativrik och har god organisationsförmåga.
• Förmåga att se helheten i verksamheten och att ha förståelse för satta verksamhetsmål.
Kvalifikationer• Du ska ha erfarenhet samt kunna webbpubliceringssystemet EpiServer, Indesign och Photoshop.
• Du har akademisk examen inom information och/eller mediakommunikation eller motsvarande samt erfarenhet av att arbeta som webbredaktör.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inom myndigheten strävar vi efter mångfald bland personalen avseende exempelvis kön och etnisk bakgrund.
Funktionen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-29
Ansökan/CV skickas till HR-avdelningen, Box 1804, 701 18 Örebro
Ange följande referens när du ansöker: AA 713-358/10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr-avdelningen.orebro@polisen.seKontaktTorbjörn Carlson informationschef
Facklig kontaktMargareta Nahlbom OFR/S
Catrin Holmberg SEKO
FöretagPolismyndigheten i Örebro län
AdressPolismyndigheten i Örebro län
Box 1804
70118 ÖREBRO
KontorsadressJärnvägsgatan 3
KontaktuppgifterTelefonnummer: 114114
Faxnummer: 019-156357
Jobbnummer 568906
Observera att sista ansökningsdag har passerat.