KGH söker handläggare till kontoret i Storlien
KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Åre
2022-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "KGH söker handläggare till kontoret i Storlien" (publicerad 2022-12-07) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Åre,
Krokom,
Östersund,
Strömsund,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Åre,
Östersund,
Eda,
Strömstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe. With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.
KGH söker två handläggare till kontoret i Storlien
Vi söker två handläggare, Customs Process Administrator, till vårt kontor i Storlien.
Att jobba hos oss innebär att upprätta tulldeklarationer för ett antal fasta kunder med återkommande uppdrag enligt gällande regelverk.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
- Administrera tulldeklarationer
- Tolka regelverk
- Klassificera varor
- Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb samt är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
- Strukturerad, uppmärksam och gillar utmaningar.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Hög servicekänsla, noggrann och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Intervjuer görs löpande.
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What's yours?
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-11-15ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKgh Customs Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/130".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)
Arbetsplats Business Region Nordic*, Östersund, Storlien
Jobbnummer 7173125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.