Jurist till statlig myndighet
BrainPeople AB / Juristjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Kalmar,
Växjö,
Olofström,
Jönköping,
Linköping eller i
hela Sverige Brainpeople AB
Publiceringsdatum2013-01-09Om företagetFöretaget är en statlig myndighet i Kalmar
ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifterUppdraget innebär att du utreder förutsättningarna för skuldsanering och fattar beslut i det enskilda ärendet. Du beslutar i omprövningsärenden och prövar ärenden där eventuella invändningar gjorts.
Vid behov förbereder och genomför du tvåpartsförhandlingar för att reda ut och bedöma eventuella invändningar inför beslut. Din uppgift är att bevaka praxis och rättsutveckling.
Du stödjer handläggarna i deras arbete, gör kvalitetsuppföljningar samt informerar och utbildar dem fortlöpande.
Arbetet innebär många externa kontakter med sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter.
Du kommer att ingå i ett team som består av drygt 20 medarbetare. Teamet leds av en teamchef.
Skuldsanering syftar till att ge överskuldsatta personer balans i sin ekonomi samtidigt som fordringsägarna får största möjliga betalning.
Myndigheten kännetecknas av att vara hjälpsam, offensiv och pålitlig.
Våra medarbetare bidrar till verksamhetens mål genom att agera självständigt och sätta medborgaren i centrum.
Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider. Anställningen är en visstidsanställning mellan 1/2 2013 - 30/4 2013, med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd som konsult hos Brainpeople och arbeta på den statliga myndigheten i Kalmar.
ProfilKompetenskrav: Du har en juristexamen eller annan juridisk utbildning som kan komma att prövas likvärdig. Du är notariemeriterad eller har dokumenterad erfarenhet av att leda, organisera och genomföra tvåpartsförhandlingar. Det är en merit om du erfarenhet av notariearbete, erfarenhet från handläggning av skuldsaneringsärenden inom statlig myndighet.
Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du kan arbeta med flera uppgifter samtidigt, se samband och konsekvenser samt självständigt dra slutsatser och fatta beslut. Du är noggrann och har förmåga att åstadkomma resultat. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är serviceinriktad, pedagogisk och har god kommunikativ förmåga . För att passa in bra så är du
lyhörd och empatisk med mycket god samarbetsförmåga, samt har ett stort engagemang för verksamhetens utveckling och gärna delar med dig av dina erfarenheter till andra .
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Sista ansökningsdagen är måndagen den 14/1 kl. 24.00. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Pauline, hos Brainpeople på tel. 08-501 685 19.
Följ oss på Facebook!
Om företagetBrainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!
Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag.
Följ oss på Facebook!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 285
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPauline Nilsson Cattaneo 08-501 685 19
FöretagBrainpeople AB
AdressBrainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
Jobbnummer 1433489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.