Jurist med goda kunskaper i IT- och dataskyddsjuridik, Sundsvall
Shaya Solutions AB / Juristjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Sundsvall,
Härnösand,
Hudiksvall,
Sollefteå,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Sundsvall/Remote
• Uppdragslängd: Ca. 10 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: ca. 100 h
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden behöver fortsätta sitt arbete med digitaliseringen och i det arbetet hela tiden beakta den juridiska aspekten både inom IT och dataskyddsområdet i hela organisationen. Inom digitaliseringen och i en tid där takten ökar varje dag som går så är det av största vikt att hela tiden beakta den juridiska aspekten likväl som säkerhetsaspekten och skydda den information som behöver skyddas och tillgängliggöra den information som kan tillgängliggöras.
Bland annat pågår följande aktiviteter inom detta långsiktiga arbete:
• Aktivt stöd till verksamheter i juridiska frågor, bland annat kring användning av molntjänster
• Stöd vid tecknande av avtal, exempelvis IT-avtal, Pub-avtal och standardavtalsklausuler
• Utbildning och kompetenshöjande aktiviteter för medarbetare och chefer
• Stöd till Dataskyddssamordnare i förvaltningar och bolag
• Stötta med att hålla i DPIA
• Stöd vid upphandlingar
• Stöd i frågor gällande Kameraövervakningslagen och annan relevant lagstiftning inom området
• Stöd i frågor inom automatiserade beslut
• Andra juridiska frågor inom området
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Konsulten ska ha utbildning och erfarenhet inom It-juridik och dataskydd samt andra relevanta lagstiftningar.
• Konsulten ska ha erfarenhet och kunskap inom juridiska frågeställningar i samband med digitalisering och innovation.
• Konsulten ska kunna sitta på plats i Sundsvall under ca 50% av tiden under förutsättning att Pandemin tillåter detta
• Konsulten ska kunna ta samtliga möten på plats i Sundsvall, distansmöten förekommer också.
• Konsulten ska bifoga två referensuppdrag av liknande karaktär samt inkludera kontaktuppgifter till referensperson för dessa.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 10 månader
Publiceringsdatum2021-10-20ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6056369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.