Junior ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra i Göteborg
KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med erfarenhet inom leverantörsreskontra? Letar du efter en ny utmaning där du kan använda din expertis och fortsätta växa i din yrkesroll? Då kan denna tjänst vara den perfekta möjligheten för dig!
Publiceringsdatum2024-08-20Om företagetKFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Om rollen
Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i hanteringen av leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med att bearbeta och hantera ett stort antal fakturor, vilket är avgörande för att säkerställa att företagets ekonomiska processer fungerar smidigt. Din arbetsplats kommer att vara centralt belägen i Göteborg, men du kommer även att ge stöd till ett kontor i Varberg, vilket innebär att resor dit kan förekomma minst en dag i veckan.
Arbetsuppgifter:
• Hantering av leverantörsfakturor
• Matchning och bokföring av fakturor
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att lösa fakturafrågor
• Deltagande i månads- och årsbokslut
• Administrativa uppgifter
• Stöd till kontoret i Varberg
Vi söker dig som har:
• Några års erfarenhet inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet av ekonomisystem, gärna SAP och Acendo
• God systemvana och Excelkunskap
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
• Stark noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat
• Självgående, initiativtagande och serviceinriktad
• Ekonomutbildning är meriterande
Övrigt:
• En 6-månaders visstidsanställning på 100% med möjlighet till förlängning
• En spännande och utvecklande arbetsmiljö
• Möjlighet att arbeta både i Göteborg och Varberg
Låter detta som något för dig?
Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag - tjänsten är omgående. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Jonna Bushati på
jonna.bushati@kfx.se.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner Stockholm
Jobbnummer 8850725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.