IT-supporthandläggare till Järfälla kommuns IT-support t.o.m. 31
Järfälla kommun, Servicecenter / Supportteknikerjobb / Järfälla
2020-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporthandläggare till Järfälla kommuns IT-support t.o.m. 31" (publicerad 2021-01-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html. IT-supporten är en del av Järfälla kommuns servicecenter och har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och stöd, i vårt fall - till kommunens anställda och externa utförare. Vi är ett team på åtta personer som ger användarstöd, både per telefon och vid personliga besök, till 4 500 medarbetare! Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi stärka upp vårt team med en serviceinriktad person som vill arbeta med support till våra anställda. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till och med den 31 augusti 2021.
Publiceringsdatum2020-10-21ArbetsuppgifterSom IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor. Större delen av kommunens IT-drift är outsourcad till externa leverantörer. Därför handlar de mest frekventa frågorna till IT-Supporten om återställning av lösenord, ändring / beställning av behörigheter samt första linjens stöd av verksamhetsnära system.
Dina arbetsuppgifter• Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och besök
• Ge support, användarstöd, information och hantera beställningar
• Felsöka och åtgärda incidenter
• Logga, kategorisera och prioritera samtal och ärenden i ärendehanteringssystemet
• Återkoppla status till användarna
• Samarbeta och samverka med IT-enheten, systemförvaltare och outsourcingleverantörer
KvalifikationerVi söker dig som har:
• en gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av att arbeta inom servicedesk / IT-support
• mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Som IT-supporthandläggare kommer du i kontakt med hela kommunen. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra. Du har en lösningsorienterad person med en härlig can-do-inställning och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% Mån-tors 07.50-16-50, fre 07.50-15.05 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt, upphör: 2021-08-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJärfälla kommun, Servicecenter
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A982419".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)
Arbetsplats Järfälla kommun, Servicecenter
Jobbnummer 5408747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.