Internationell kompetens, utlandsskatteavtal, Skatteverket i Sto
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som kvalificerad skattehandläggare med inriktning utlandsskatteavtal - innebär att du kommer att arbeta med utlandsskatteavtal och informationsutbyte samt delta i arbetet med samverkans- och erfarenhetsutbytesprojekt mellan myndigheter och andra berörda parter. Du är även behjälplig i skattefrågor mot andra skatteförvaltningar. Stockholmsregionen har totalt cirka 1 500 anställda. Regionen består av ett regionkansli, kommunikationsenhet, skattebrottsenhet samt sju kontor varav Utlandsskattekontoret är ett av dessa. Kontoret består av tolv sektioner och har totalt 230 medarbetare. Din placering är på den sektion som arbetar med med informationsutbyte med andra länder inom områdena direkt skatt (DLO) och mervärdesskatt (CLO). Sektionen ansvarar även för Fiscaliskoordinatorarbetet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ekonomi/juridik och/eller har aktuell arbetserfarenhet av liknade arbete
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda språkkunskaper i engelska tal och skrift
• är resultat och målinriktad
• är analytisk
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• har kommunikationsförmåga i tal och skrift
Det är meriterande om du har gedigen kunskap om användandet av internationella transaktioner, gärna i skatteundandragande syfte.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
I denna rekrytering samarbetar Skatteverket med Transearch. Vill du bli kontaktad för att få mer information om tjänsten? Skicka en intresseanmälan och ditt CV till
skatteverket@transearch.se så kontaktar Transearch dig eller ring till rekryteringskonsult Christer Karlsson, tfn 0858719746 eller Bertil Helzel, tfn 0858719710.
Publiceringsdatum2012-12-21Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThérése Frennberg , Kontorschef 010-57 42 603
Helena Nordén Kafe, SACO-representant 010-57 44 069
Lena Hansson, ST-representant 010-57 43 616
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-57 48 346
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1424602
Observera att sista ansökningsdag har passerat.