International Distribution Coordinator | AstraZeneca | Södertälje
Lernia Bemanning AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lernia Bemanning AB i Södertälje,
Botkyrka,
Huddinge,
Sundbyberg,
Stockholm eller i
hela Sverige International Distribution Coordinator- Globala operationer
Vänligen notera att detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Lernia under uppdraget.
Med ständigt nya produkter och lanseringar har det aldrig varit en bättre tid att gå med i försörjningskedjan och forma vår framtid med ett stort bidrag till livsförändrande läkemedel. Om du är driven, tar smarta risker och kan agera snabbt, då är det här platsen för dig!
På AstraZeneca är vi förenade av ett gemensamt syfte: att driva vetenskapens gränser för att leverera livsförändrande läkemedel. Vi arbetar tillsammans över globala gränser för att göra en påverkan och hitta svar på utmaningar.
Extern försörjning och tillverkning (ESM) stöder operativstrategin genom att etablera och hantera leverantörer över hela världen som uppfyller våra globala standarder. Genom externa leverantörer hanterar teamet ungefär en tredjedel av AstraZenecas produktionsvärde. ESM spelar en nyckelroll i att säkerställa att de externa leveranskedjorna är robusta och levererar värde till AstraZeneca genom att driva kontinuerlig förbättring.
Vårt team stöder också introduktionen av nya produkter genom extern försörjning, spelar en avgörande roll i att integrera företag och produkter som AstraZeneca förvärvar och bringar innovation genom försörjningskedjeprogram, t.ex. Marknadsåtkomst. Ditt arbete utförs i en global miljö, med fokus på tvärfunktionellt samarbete med andra roller och funktionsområden.
Din roll
Som Internationell Distributionssamordnare kommer du att hantera kundorder från tilldelning till leverans till kunder. Du kommer att ta ansvar för distribution och producera dokumentation för att stödja leveranser från våra leverantörer och lager till kunder. Du kommer att ha daglig kontakt med leverantörer, speditörer, andra funktioner på AstraZeneca och andra roller inom ESM.
Du kommer också att ha en medvetenhet om försörjningskedjeprocesser och produkter och hålla dig uppdaterad om förändringar i försörjningskedjan relaterade till frakt- och distributionsinformation/data. Du kommer att aktivt arbeta med Praktisk problemhantering och kontinuerlig förbättring i tvärfunktionella team, både som teammedlem och som teamledare vid behov.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Planera distribution av läkemedelsprodukter i enlighet med internationell väg-, sjö- och lufttransportlagstiftning
• Upprätta nödvändig fraktdokumentation och underlätta kommunikationen mellan ett globalt nätverk av externa leverantörer, AZ-anläggningar, speditörer, tullar och försörjningskedjeplanerare, för att säkerställa att produkter levereras i tid
• Ta ansvar för kundfaktureringsprocessen och returer till leverantörer och kunder i samarbete med försörjningskedjesamordnare och identifiera och lösa eventuella kundkreditblockeringar
• Hantera administrationen och utredningen av klagomål på försörjning och logistik och driva förbättringar
• Proaktivt koordinera och behandla order och leveranser av Registreringsprov för ESM-produkter för att säkerställa leverans i tid
• Hantera leveranser och fakturor i SAP
• Upprätthålla och visa överensstämmelse med Sarbanes Oxley-riktlinjer för alla finansiella transaktioner som utförs i denna roll och noggrant mäta och rapportera nyckeltal vid behov
Nödvändigt för rollen
• Krav på tidigare erfarenhet av arbete där man bokat transporter.
• Krav på mycket goda kunskaper i engelska.
• Krav på goda kunskaper i MS Office.
Meriterande för rollen
• Erfarenhet av arbete i SAP.
• Examen inom försörjningskedja eller logistik eller annat relevant affärsområde - motsvarande erfarenhet kommer att beaktas
Du bör också ha:
• Erfarenhet och kunskap inom distribution, logistik eller spedition
• Förståelse för standarder och data noggrannhet
• Stark systemkunskap och förståelse för orderhantering, fakturahantering och distribution
• Erfarenhet av SAP (ERP)
• Erfarenhet av Veeva Vault QMS, SharePoint önskvärd
• Microsoft Windows / Office kompetens
Att arbeta på plats ger oss den plattform vi behöver för att koppla samman, arbeta i snabb takt och utmana uppfattningar. Det är därför vi i genomsnitt arbetar minst tre dagar per vecka från kontoret. Vi balanserar förväntningen på att vara på kontoret samtidigt som vi respekterar individuell flexibilitet. Anslut dig till vår unika och djärva värld.
Är du redo att bidra med nya idéer och fräsch tänkande - fantastiskt! Vi har en plats tillgänglig, och vi hoppas att det blir din.
Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se](
https://www.lernia.se/). Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lernia Bemanning AB (org.nr 556472-7013)
Arbetsplats Lernia bemanning
Jobbnummer 8451114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.