Inköpsadministratör
Jobquest Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsadministratör" (publicerad 2017-03-22) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-06-22ArbetsuppgifterÄr du en affärsmässig inköpare som vill anta nya utmanande uppdrag som konsult i Stockholmsområdet? Då har JobQuest jobbet för dig!
Vi söker en inköpsadministratör till vår kunds IT-avdelning. I rollen kommer du framförallt att avlasta och underlätta för de personalansvariga cheferna i administrativa frågor, framförallt vad gäller arbetsuppgifter som rör den administrativa konsulthanteringsprocessen inom verksamhetsutveckling & IT. Det är viktigt med ett affärsmässigt förhållningssätt för bra och kostnadseffektiva upphandlingar och inköp, och samtidigt arbeta aktivt med de administrativa sysslorna.
I dina arbetsuppgifter ingår även:
• Ansvara för, och ha en kontinuerlig kontakt med, vår kunds ramavtalsleverantörer vad gäller pris- och avtalsfrågor.
• Överse att vår kunds godkännandeprocess vid konsultavrop fungerar samt eventuellt föreslå förbättringar och effektiviseringar.
• Förbereda, administrera och arkivera avropsavtal.
• Stötta vår kunds verksamhetsutveckling och IT resursägare med administration kring registrering av konsultavrop och konsultförlängningar i systemen.
• Avlasta vår kunds verksamhetsutveckling och IT resursägare gällande administration runt konsultinköp.
• Du kommer i denna roll arbeta nära resursägare inom verksamhetsutveckling och IT, med vår kunds sourcing & vendor-funktion och med ansvar för kapacitetsplanering.
Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.
Uppdragstiden är heltid under perioden 2016-06-27 t.o.m. 2017-08-31 med möjlighet till förlängning. Du behöver vara tillgänglig omgående.
ProfilFör att lyckas i denna roll bör du vara en kvalitetsmedveten inköpare som är en lagspelare med hög förmåga att hålla ordning och reda. Som person har du en analytisk förmåga, är lösningsorienterad och noggrann med detaljer i ditt arbete. Uppdraget innebär många kontaktytor så stor vikt läggs på hög social kompetens, god kommunikativ förmåga och professionalism. Du behöver bli djupt kunnig i vår kunds konsulthanteringssystem och agera både som stöd och som superuser. Du behöver därför vara van i att sätta dig in i nya stödsystem.
Kompetenser• Universitetsexamen eller motsvarande yrkeserfarenhet inom relevant område
• Minst tre års erfarenhet av arbete med fokus på administrativa sysslor.
• Goda kunskaper i office-paketet (excel, power point och word).
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt, men senast den 20 juli via vår CV databas på
www.jobquest.se . Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
kontakt@jobquest.seKollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer
Om JobQuest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.
Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Möjlighet till förlängning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Emanuelsson
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressUpplandsgatan 7 11123 Stockholm
Jobbnummer 2920057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.