Inköpare till FläktGroup i Järna

FläktGroup AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FläktGroup AB i Södertälje, Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

FläktGroup är en global marknadsledare inom ventilations- och luftbehandlingssystem med fokus på inomhuskomfort och brandsäkerhet. Vi är cirka 3800 anställda och har försäljning i 65 länder. Med över 100 år inom industrin så är vi stolta över att utveckla innovativa och energieffektiva produkter och systemlösningar för exempelvis kontor, skolor, sjukhus, hotell, bostäder, offshore, tunnelbanor och liknande miljöer. FläktGroup Sweden AB, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 16 platser runt om i Sverige.

Gillar du att arbeta nära verksamheten där ditt arbete skapar förutsättningarna för en framgångsrik produktion? Trivs du med ett högt tempo där du arbetar både operativt och strategiskt? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss!

Hos oss på FläktGroup i Järna kan du ständigt utvecklas genom att lära dig nya arbetsområden. Vi har 130 anställda, ca 20 stycken arbetar på kontoret, 35 st på vårt logistikcenter och 75 st i produktion. Som inköpare rapporterar du till vår Supply Chain Manager som ansvarar för logistik, produktionsplanering och inköp.

Vad vi söker:

I rollen som inköpare ansvarar du för anskaffning av komponenter till produktion och lager. Vi levererar både egentillverkade produkter samt inköpta.

De operativa arbetsuppgifterna innefattar:

• placeringar av inköpsorder enligt befintliga avtal
• bevakning av inleveranser
• uppföljning av nyckeltal
• ansvar för prognoser av lagerartiklar
• utföra beställningar och lageroptimering
• avvikelsehantering såsom reklamationer och prisavvikelser
• daglig kontakt med leverantörer och interna kunder i Supply Chain kedjan
• leda inventeringar samt ansvara för saldokontroll och saldoförflyttningar

Det mer strategiska arbetet innebär ett stort fokus på att utveckla befintliga processer, rutiner och system samtidigt som du agerar projektledare för projekt inom inköp.

Vem är du?

Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning eller förvärvat motsvarande kompetens genom erfarenhet. Du kan svenska och engelska flytande. Det är meriterande med en eller flera av följande erfarenheter:

• Arbete med utveckling av Supply Chain (leverantörer/internlogistik)
• Erfarenhet av operativt inköp
• Erfarenhet av tillverkande industri
• Kunskaper inom AX Dynamics

Som person är du strukturerad och målinriktad. Du behöver ha god kommunikativ förmåga och kunna förmedla relevant information samt skapa goda leverantörskontakter. Samarbetsförmåga är oerhört viktigt då du dagligen kommer kommunicera både internt och externt.

Publiceringsdatum
2018-12-21

Övrig information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nadir Halef, Supply Chain Manager, 08-551 795 30 eller nadir.halef@flaktgroup.com. Du kan även kontakta Sofia Wiklund, HR Business Partner, sofia.wiklund@flaktgroup.com.

Sista ansökningsdag är 9 januari 2019 men vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt!

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringsbolag och vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal angående detta.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
FläktGroup AB

Adress
FläktGroup AB
Fläktgatan 1
55302 Jönköping

Kontorsadress
Fläktgatan 1

Jobbnummer
4524193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FläktGroup AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FläktGroup AB: