Inköpare sökes till myndighet med viktig samhällsfunktion i Karl

Bemannia Kontor / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Vill du arbeta på en myndighet med stort samhällsansvar gällande säkerhet? Har du erfarenhet av direktupphandlingar och inköp, samt trivs med att förvalta avtal? Vår kund söker nu dig som är strukturerad, har förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och är trygg i din kompetens till sitt långvariga uppdrag i Karlstad.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund är en statlig myndighet som strävar efter ett säkrare samhälle i en omvärld som ständigt är i förändring. Myndighetens uppgift är att utveckla och stödja samhällets förmåga att hantera olyckor och kriser. De bidrar till att samhället förebygger händelser och att de är beredda när de inträffar. När en allvarlig olycka eller kris inträffar ger de stöd och försöker se till att samhället lär sig av det inträffade. Myndigheten bedriver verksamhet på flera orter i Sverige och på kontoret i Karlstad arbetar ca 450 personer.

Publiceringsdatum
2018-03-08

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer dina huvudsakliga uppgifter vara att förvalta myndighetens avtal. Du förvaltar ingångna avtal och ger stöd i avropshantering genom utbildning och information, samt bistår vid genomförande av avrop för att säkerställa att avtalen efterlevs. Du hanterar inkomna ansökningar om nya konsulter och underleverantörer, tar fram statistik, kreditbevakar leverantörer med mera. Utöver detta utför du avtalsuppföljningar på befintliga avtal som bland annat innebär leverantörsmöten, reklamationer, förlängning eller uppsägning av avtal. Du arbetar med att uppdatera informationen i myndighetens avtalsdatabas, samt tar strategiskt fram årliga upphandlingsplaner utifrån gällande planeringsanvisning. Att hjälpa till med avrop, hantera prislistor för inläsning i Agresso, ge viss support i Agresso och andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter kommer också att ingå i rollen, samt att genomföra direktupphandlingar vid behov.

Kvalifikationer
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare i offentlig sektor
• Hantering av offerter/anbud, avtal
• Göra beställningar, direktupphandlingar och inköp
• Kunskap om offentlig verksamhet
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett heltids konsultuppdrag med start omgående och beräknas pågå till och med 2018-12-31, med chans till förlängning. Myndigheten tillämpar flextid och ordinarie arbetstid är 08.00-16.25.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4010101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: