Inköpare på nordisk nivå till försäkringsbranschen
Poolia Sälj&Marknad AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sälj&Marknad AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje eller i
hela Sverige Poolia Sälj&Marknad AB
Presentation
En av våra kunder befinner sig i en nordisk omorganisation och vi söker därför en operativ inköpare som kan hjälpa dem under en period på sex månader. Uppdraget är på konsultbasis och ska tillsättas omgående. Vår kund är verksam inom försäkringsbranschen och under uppdraget kommer din arbetsplats att vara på vår kunds kontor på Kungsholmen.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2009-03-10Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare hos vår kund kommer du att ansvara för att sköta den dagliga driften vilket huvudsakligen innebär inköp av konsulttjänster. Vidare kommer du att:
• kommersiellt granska avtal och stötta i förhandlingar
• vara delaktig och eventuellt driva mindre upphandlingar
• vara administrativ support i olika inköpsärenden.
Du kommer även att coacha, supportera och utbilda organisationen i hur man skriver avtal och kravspecifikationer samt beskriva hur inköpsprocessen ser ut och vilka mallar som ska användas.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har adekvat eftergymnasial utbildning inom inköp samt 1-2 års erfarenhet av arbete med operativt inköp. Du har god förståelse för hela inköpsprocessen men ser samtidigt detta uppdrag som en möjlighet att utveckla dina kunskaper ytterligare.
Du har erfarenhet av arbete på engelska och goda kunskaper i språket. Dina datorkunskaper är goda framför allt i Office-paketet.
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen som inköpare måste du vara driftig, noggrann samt ha en god samarbetsförmåga. Vidare tycker du om att arbeta med många kontaktytor och har en hög social närvaro.
Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag.
På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 18947
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia Sälj&Marknad AB
AdressPoolia Sälj&Marknad AB
Jobbnummer 415252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.