Inkassohandläggare / rådgivare / kundtjänst till Billecta
Bravura Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-04-14Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Billecta.
Om företagetBillecta tillhandahåller en systemlösning som automatiserar hela fakturaflödet - från skapande av faktura till avstämning av inkommande betalningar och bokföring, inklusive eventuell kravhantering. Billectas lösning integrerar med alla typer av moderna system, inkluderat affärs-, orderhantering-, CRM-, tidrapportering- och bokföringssystem.
Dina arbetsuppgifterSom inkassohandläggare hos Billecta arbetar du med hela flödet av inkassohantering. Du arbetar med att ta emot skulder från kundföretagen, och hanterar påminnelser och kravställning gentemot gäldenärer. Därutöver rapporterar och handlägger ärendena samt räknar på exempelvis högkostnadskriterier och dödsbo. Vidare tar du samtal med de kundföretag som är intresserade av att skicka in inkassoskulder till Billecta, där du förklarar hur företaget arbetar och har ansvar för att ta fram lösningar i form av avbetalningsplaner i samförstånd med gäldenärer. Rollen innefattar till stor del kommunikation med kunder via chatt, mail och telefon som dina främsta arbetsredskap. Du kommer att ingå i ett team om tre personer på företagets inkassoavdelning.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom inkassobranschen
• God dator-och systemvana
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
För att lyckas i rollen är du en person som är energisk och trivs med många sociala kontaktytor. Du är en person som har skinn på näsan och räds inte utav situationer som kan uppstå vid möten med gäldenärer i svåra ekonomiska situationer. Som person driver du självständigt ditt arbete framåt utifrån tilldelade arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du är en person som gärna kommer med egna initiativ, och vill vara med och påverka samt utveckla SaveLends tjänster framåt.
Övrig information:
Start: omgående
Plats: centrala Stockholm
Lön: enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Inkassohandläggare, inkasso, betalningar, service, telefon, kunder, lån, kredit, Stockholm, handläggning, ekonomi, rådgivare, administration., support, heltid, inkassoärenden, affärssystem
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Hanna Westerlind
hanna.westerlind@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6542714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.