HR-Partner för konsultuppdrag hos kommunalt bostadsbolag!
Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Just nu söker vi en HR-Partnerför ett konsultuppdrag hos vår kund som är ett kommunalt bostadsbolag.Uppdraget är på heltid och förväntas starta den01-okt-2024 och pågå t.o.m.30-sep-2025.
Om UppdragetSom HR-partner hos vår kund får du möjlighet att vara en viktig del i en strategisk och affärsnära HR-avdelning. HR-avdelningens uppdrag är att leverera värdeskapande processer och tjänster för att skapa förutsättningar för vår kund att vara en attraktiv arbetsgivare.
Du kommer att arbeta verksamhetsnära ute på de olika platskontoren såväl som på kontoret i Hammarby Sjöstad, för att på ett naturligt sätt kunna fånga upp och skapa det moderna HR som efterfrågas. Avdelningen består av totalt nio medarbetare, varav en enhetschef för arbetsmiljöområdet. Vår kund tillämpar flexibla och digitala arbetssätt med möjlighet till delvis distansarbete.
Dina arbetsuppgifterSom HR-partner hos vår kundblir du en del av ett drivet, engagerat och glatt HR-gäng på nio personer. Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 12 månader med start i oktober 2024. Hos vår kund får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och möjlighet att växa i din roll för att trivas. Här blir du en del i ett bolag som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster, stadsutveckling, tillväxt och social hållbarhet. Hos vår kund får du en yrkesroll där du gör skillnad i människors liv!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Vara ett verksamhetsnära stöd till chefer inom samtliga personalfrågor. Chefsstödet innebär b l .a löpande stöd i medarbetar- och organisationsfrågor, kompetensplanering, rekrytering, individ- och rehabiliteringsärenden, arbetsrättsliga frågor och facklig samverkan
Ansvara för HR-avdelningens roll i att säkerställa samordning och samarbetet med rekryteringsföretag.
Fortsätta utveckla HR-avdelningens arbete med digitala plattformar och e-learning.
Som HR-partner har du en självständig roll och samtidigt ett nära samarbete med kollegorna inom HR-avdelningen där ni tar ett gemensamt ansvar för era uppdrag
Vara en del i avdelningens gemensamma arbete för att utveckla ett relativt nytt HR-system och flera spännande pågående utvecklingsarbeten
Som HR-partner arbetar du verksamhetsnära vilket innebär att du rör dig mellan din arbetsplats i Hammarby sjöstad och vår kunds arbetsplatskontor i söder- och norrort
Omfattning 100% , arbetstider är måndag-torsdag 8-17 och fredag 8-14
Distansarbete 1-2 dagar i veckan
Om dig
Personliga egenskaper:Du har god samarbetsförmåga och är bra på att bygga och bibehålla goda relationer.Du är en person som snabbt inger förtroende och har integritet och förståelse för HR-avdelningens roll och uppdrag i organisationen samt besitter enpersonlig mognad och är självgående i ditt arbete.Du är bra på att strukturera och planera ditt arbete och som person är du ödmjuk och prestigelös. Vidare har du ettbrinnande intresse för rekrytering, vill arbeta brett med personalfrågor och vara ett nära chefsstöd. Obligatoriska krav:
Personalvetarprogrammet eller annan för uppdraget relevant eftergymnasial utbildning
Ett par års erfarenhet av att självständigt planera och genomföra olika rekryteringsuppdrag
Erfarenhet från kvalificerat HR-arbete inom flertalet processer samt chefsstöd
God kännedom om samt vana att tillämpa arbetsrättsliga lagar och regler
Mycket god IT- och administrationsvana
Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
Erfarenhet av att självständigt drivit olika individärenden
Meriterande krav: Meriterande med licensiering och erfarenhet från arbete med personlighet- och färdighetstester för rekrytering
Meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller kommunal verksamhet
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Lina Widevall
lina.widevall@devotum.se 070-499 38 00 Jobbnummer 8888653
Observera att sista ansökningsdag har passerat.