HR-koordinator till kulturförvaltningens HR-avdelning
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.
Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.
Publiceringsdatum2024-04-04ArbetsuppgifterVill du bli en del av ett team som präglas av en hög grad av kollegialt stöd och ett generöst klimat där kompetens och erfarenhet delas? Vi söker nu en HR-koordinator till vår HR-avdelning som består av ett tiotal personer och vi finns där verksamheten händer. Vårt professionella stöd är efterfrågat från förvaltningens alla verksamheter och vi arbetar i ett högt tempo.
I rollen som HR-koordinator kommer du att ansvara för administrativa uppgifter såsom framtagning av anställningsavtal och lönerapporter inför lönekörning. Du kommer även att arbeta med samtliga delar av rekryteringsprocessen och finns med som stöd för cheferna i framtagandet av kravprofil, platsannons, urval och intervjuer samt referenstagning. Rollen innefattar även att ta fram statistik, administrera behörigheter för personaladministrativa system samt arkivering och gallring av underlag och handlingar. Vissa arbetsrättsliga aspekter ingår också i uppdraget och då främst kopplat till avtalstolkning i frågor kring rekrytering, bemanning och löneadministration. Tjänsten kan eventuellt även komma att innefatta ett lokalt processansvar för en av våra HR-processer som till exempel rekrytering eller kompetensförsörjning. Det innebär att du i sådana fall ansvarar för att utveckla förvaltningens arbete inom det processområdet.
Hos oss kommer du att delta i olika nätverk och arbeta i nära samarbete med HR-specialister, den andra HR-koordinatorn på avdelningen, samt verksamhetens administratörer. Vi förväntar oss att du tar efter HR-avdelningens arbetssätt och att du kan arbeta förebyggande, proaktivt och bidra till verksamhetens utveckling.
Tjänsten är ett vikariat på 100% med start omgående till och med 31 december 2024. Vi har ett hybrid-arbetssätt vilket innebär att vi delvis arbetar från annan plats är på kontoret. Vår gemensamma arbetsplats finns i moderna lokaler på Östra Hamngatan vilket innebär goda förbindelser med kollektivtrafiken. Hos oss får du möjlighet till flexibel arbetstid, friskvårdssubvention och du blir en del av en sammanhållen grupp som bryr sig om och stöttar varandra.
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten har du en kandidatexamen från Personalvetarprogrammet eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig. Krav för tjänsten är att du tidigare arbetat med löneadministrativa uppgifter och är bekant med lönesystemet Personec. Det är meriterande om du tidigare arbetat med ett eller flera av momenten i en rekryteringsprocess samt om du tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering. Du är en god datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet och har förmågan att snabbt lära dig nya IT-system.
För att trivas hos oss är du ansvarsfull, driven och strukturerad. Du har ett serviceinriktat arbetssätt och kan anpassa dig till olika sammanhang och frågor efter verksamheternas behov. Det är även viktigt att du har förmågan att snabbt ändra perspektiv och kan gå från detalj till helhet och tvärtom.
I stället för personligt brev kommer du i denna rekryteringsprocessen få svara på frågor om din kompetens och erfarenhet kopplat till tjänsten. Detta för en mer inkluderande och rättvis rekrytering.
Vi kommer att använda oss utav ett löpande urval vilket innebär att vi kan komma att börja kalla till intervjuer innan sista ansökningsdagen har passerat. Dock kommer alla ansökningar inom ansökningstiden att beaktas.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C186460".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Kulturförvaltningen
Kontakt HR-chef
Tatjana Marin Kartal
tatjana.marin.kartal@kultur.goteborg.se 031-368 32 11 Jobbnummer 8586377
Observera att sista ansökningsdag har passerat.