HR-konsult till Social- och omsorgsförvaltningen
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Social- och omsorgsförvaltningen
Förvaltningsorganisationen inom den sociala sektorn i Linköpings kommun förändras den 1 januari 2019. Tidigare Socialförvaltningen och Omsorgs- och äldreförvaltningen blir nu Social- och omsorgsförvaltningen.
Social- och omsorgsförvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Verksamhetsområdena är försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Förvaltningen arbetar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd med både myndighetsutövning och beställning.
Linköpings kommun bygger en organisation där vi ska bedriva verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Den nya organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta både snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar framöver.
Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen bedriver en socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser. Att vara en del av Social- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att påverka frågor som innebär en viktig samhällsinsats.
Du blir en av två HR-konsulter inom Social- och omsorgsförvaltningens HR-avdelning och är direkt underställd HR-chefen. I HR-teamet finns även två personalassistenter och en kompetenssamordnare.
HR-verksamheten i Linköpings kommun är i ett spännande förändringsskede där vi går mot att arbeta mer verksamhetsdrivet, vilket innebär att HR-arbetet baseras på verksamhetens mål och utmaningar. HR-arbetet vid Social- och omsorgsförvaltningen utgör en viktig del i kommunens gemensamma HR-arbete.
Vi erbjuder dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom varierade uppgifter i kombination med specialiserade uppdrag. Allt detta i en spännande verksamhet som står inför många utmaningar och en komplex omvärld som påverkar både personal och verksamhet.
Publiceringsdatum2018-09-28Dina arbetsuppgifterDu arbetar brett inom HR-området, som stöd till Social- och omsorgsförvaltningens chefer. Vi står inför stora utmaningar och ett viktigt område kommer vara att arbeta med nya vägar för att klara kompetensförsörjningen på kort och lång sikt. Du kommer att ha särskilda ansvarsområden och områden som kan bli aktuella är rekrytering, introduktion och employer branding.
Tillsammans med dina kollegor och andra HR-funktioner inom kommunen arbetar du med att planera, utveckla och följa upp verksamheten inom HR-området. I uppdraget ingår även att säkerställa att gällande avtal, lagar, riktlinjer och policys inom HR-området implementeras och följs.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning inom Personal och arbetsvetenskap, HR, HRM eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från brett arbete inom HR-området och har erfarenhet av att arbeta som stöd till chefer. Erfarenhet av arbete med grupputveckling, förändringsledning och employer branding är meriterande.
Du tar ett stort ansvar för verksamhetens utveckling, dina egna uppdrag samt din personliga utveckling. Du är en arbetsgivarföreträdare.
Vi söker dig som är trygg i dig själv och har självinsikt. Du har ett konsultativt arbetssätt och är serviceinriktad, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är en engagerad medarbetare som bidrar med att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 1861
Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelika Nordin, HR
Angelika.Nordin@linkoping.se 013-294726
Rose-Marie Andersson, HR-chef
rose-marie.andersson@linkoping.se 013-206657
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision
britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140
Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision 072 574 0003
FöretagLinköpings kommun
AdressLinköpings kommun
Linköpings kommun, Social-och omsorgsförvaltningen
58181 Linköping
KontorsadressLinköpings kommun, Social-och omsorgsförvaltningen
Jobbnummer 4372194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.