HR-Generalist till Briab
Briab - Brand & Riskingenjörerna / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Briab - Brand & Riskingenjörerna i Stockholm,
Norrköping,
Värnamo,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige På Briab befinner vi oss i en framgångsrik och rejäl tillväxt och för att fortsätta med det, ska vi rekrytera och utveckla engagerade medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Genom att erbjuda utvecklande arbetsuppgifter i en ledande arbetsmiljö, sunda och flexibla arbetstider och kompetenta chefer erbjuder vi en arbetsplats utöver det vanliga. Vi söker nu dig som kan hjälpa oss att växa mot våra mål. På Briab utvecklar vi hela tiden vår verksamhet med nya vägar för att hålla våra kunder på rätt sida om risk. Läs mer om vad vi gör, hur vi gör det och vad som driver oss här på jobbapåbriab.se
"Vi har en spännande men också utmanande resa framför oss där vi nu har möjlighet att vara med att påverka branschens utveckling genom att Leda - inte följa." - Fredrik Hiort, VD.
Till vårt HR-team med placering på Södermalm i Stockholm söker vi nu en HR-Generalist.
Publiceringsdatum2018-08-20Dina arbetsuppgifterI rollen som HR-Generalist utgör du en nyckelfunktion och rapporterar direkt till HR-chef. Du kommer att ha ett huvudansvar för all HR administration samt även andra HR relaterade processer. Du har flera olika kontaktytor mot övriga i verksamheten och kommer att få arbeta brett både operativt och strategiskt gällande personalfrågor där du har helhetsperspektivet för bolagets verksamhet.
Som HR-Generalist jobbar du med varierande HR-uppgifter så som:
• Bevaka nyheter och förändringar inom svenska lagar och regler rörande ersättning och förmåner samt konsekvent uppdatera dessa på Briabs intranät.
• Säkerställa att våra anställningsvillkor och förmåner hanteras på ett effektivt och korrekt sätt.
• Tillsammans med ekonomi och HR-chef hantera den årliga lönerevisionen, årlig lönekartläggning och lönejusteringar under året samt framtagande av lönedata för att bistå cheferna i lönesättningen.
• Aktivt driva på och delta generellt i HR's arbete i verksamheten.
• Hantering av olika former av intyg till anställda, t ex anställningsavtal, arbetsgivarintyg, försäkringar etc.
• Vara kontaktperson för vår leverantör inom pensions- och personalförsäkringslösningar.
• Ansvara för rehab-processen och företagshälsovården inom bolaget.
• Vara systemägare för våra HR-system, dokument och HR relaterad information på intranätet såsom personalhandbok, policys etc.
Erfarenhet, utbildning och personliga egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av HR administration. Vi ser helst att du har en likande roll idag och har en relevant utbildning inom HR, ekonomi eller lön. Du har god erfarenhet av att självständigt driva frågor på operativ såväl strategisk nivå samt är noggrann och har mycket goda kunskaper i Excel och Word. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbeten och projekt.
Du har goda kunskaper i arbetsrätt, avtalsfrågor, personaladministration, vilket innebär att du är väl insatt i både lönerelaterade frågor såväl som hantering av förmåner inklusive pension och personalförsäkringar. Du har även erfarenhet av att räkna på kostnader för olika förmånspaket och personalförsäkringsalternativ.
För att lyckas i rollen krävs en mycket god social och kommunikativ förmåga i kombination med ett prestigelöst förhållningssätt. Du är nyfiken, lyhörd och resultatorienterad och trivs i en roll där du får ta mycket egna initiativ. Du brinner för HR och har lätt för att kommunicera och engagera på olika nivåer i organisationen och kan med lätthet förklara analyser och nyckeltal för övriga i verksamheten. Vi som jobbar i HR-teamet har alltid nära till skratt och ett positivt mindset som bidrar till mycket arbetsglädje.
Vad kan Briab erbjuda dig
Du kommer att få arbeta på ett ledande, innovativt och framåtsträvande företag som vill mycket mer. På Briab drivs vi av våra mål, våra värderingar och vår vision. Ditt arbete kommer att vara en viktig del i att nå dessa på rätt sätt. Briab är en modern arbetsplats med högt i tak och där frihet under ansvar ges. Du har möjligheten att strukturera upp ditt eget arbete och arbeta självständigt, samtidigt som du alltid har HR-chefens och dina kollegors stöd.
Kontakt och information
Skicka din ansökan till oss redan idag då urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor kring tjänsten kontakta HR-chef på Briab, Anna Norberg på
anna.norberg@briab.se.
På jobbapåbriab.se kan du bekanta dig med det mesta om oss och hur vi tänker och jobbar.
Briab välkomnar alla och värdesätter mångfald oavsett kulturell bakgrund, sexuell läggning, funktionsvariation, religion eller ålder. Våra medarbetare är alla unika och vi tror på att mångfald gör oss mer effektiva och kreativa.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi är ett växande och framåtsträvande företag där vi söker och värdesätter varandras idéer. Vi har ett avslappnat men samtidigt väldigt professionellt sätt att arbeta och umgås på. Vi är nytänkande och engagerade och har en levande gemensam vision och målbild som för oss framåt tillsammans. Inom företaget finns mer än 100 duktiga specialister inom området riskhantering och brandskydd att utvecklas tillsammans med. Vår uttalade ambition är att leda utvecklingen inom riskhantering i alla dess former.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBriab - Brand & Riskingenjörerna
AdressBriab - Brand & Riskingenjörerna
Magnus Ladulåsgatan 65
11827 Stockholm
KontorsadressMagnus Ladulåsgatan 65
Jobbnummer 4299078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.