HR-administratörer till Rekrytering och bemanning, Göteborg
Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Göteborg,
Borås,
Skövde,
Helsingborg,
Växjö eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu HR-administratörer till sektionen Rekrytering och Bemanning. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Rekrytering och Bemanning är en sektion inom HR-avdelningen med bred kompetens som ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av ca 130 medarbetare som nationellt ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration.
Nu söker vi dig som vill ingå i vårt nationella uppdrag med placering i Göteborg. Du kommer ingå i en grupp med kunniga och drivna kollegor som består av ett antal HR-konsulter och HR-administratörer under ledning av en gruppchef.
Publiceringsdatum2022-12-19ArbetsuppgifterDitt huvudsakliga uppdrag som HR-administratör är att handlägga administrativa ärenden där du främst arbetar med att skriva olika typer av anställningsbeslut, beslut om förändrade anställningsförhållanden samt avslut av anställningar. Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt samarbetar och samverkar med övriga delar av organisationen, exempelvis med chefer i verksamheten.
I ditt uppdrag som administratör kommer du vid behov även arbeta med arbetsuppgifter kopplat till personalarkiv. I det arbetet ingår exempelvis att sortera in olika analoga eller digitala handlingar i personalakter samt att vara behjälplig med utlämnande av allmän handling.
Vi arbetar med ständigt förbättringsarbete och där blir du en naturlig del och bidrar med din kompetens.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• Minst 3 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig
• Erfarenhet av att arbeta med HR-administration
• Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system
• Erfarenhet av en roll som stödfunktion
• Erfarenhet av arbete med personalarkiv
Personliga egenskaper
Rollen förutsätter att du är van att arbeta strukturerat, noggrant och systematiskt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter, du når uppsatta mål och förhåller dig till deadlines. Du behöver ha förmåga att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Placeringsort: Göteborg
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 januari 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C117915/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, HR-avdelningen
Kontakt Gruppchef
Markus Gunnarsson
markus.gunnarsson@polisen.se Jobbnummer 7272528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.