HR- och lönekoordinator till Mettler Toledo
Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Letar du efter en utvecklande roll på ett internationellt och framgångsrikt företag? Är du en resultat- och målorienterade problemlösare som inte räds förändring? Vill du jobba koordinerande med löner och HR ur ett nordiskt perspektiv? Då är det dig vi letar efter!
Publiceringsdatum2014-01-09BeskrivningPerido söker en HR- och lönekoordinator till vår kund, Mettler Toledo. Mettler Toledo tillverkar och säljer process- och analysinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Produktionen sker på olika ställen runt om i världen och Mettler Toledo finns representerat i över 100 länder. Som HR- och lönekoordinator tillhör du den nordiska HR-funktionen och du rapporterar till den nordiska HR-chefen. Tjänsten är placerad på en trevlig och energifylld arbetsplats strax söder om centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter.
För dig med rätt intresse är det här en mycket spännande möjlighet och utmaning. Det övergripande syftet med rollen är att ansvara för löpande hantering och koordination av nordiska löne- och HR-rutiner samt även till viss del jobba med delar av reseadministrationen. Du kommer även att fungera som stöd i det pågående förändringsarbetet med avsikt att gå från manuella till elektroniska löne- och reseräkningsrutiner ? om du tidigare arbetat i en organisation som genomgått en liknande förändring är det värdefullt!
Några av dina arbetsuppgifter består av att: koordinera nordiska löneadministrationen mot externa lönebyråer; utföra nordisk personaladministration inom till exempel pension och försäkring; hantera HR-statistik; hjälpta till med utvecklingen av den nordiska utbildningsadministrationen; samt stämma av och rapportera uppbördsredovisningar.
Till denna variationsrika och utvecklande roll söker vi dig som trivs bra i att utifrån givna tidsramar organisera och planera administrativt arbete. Du är en resultat- och målorienterad problemlösare som tycker att det är roligt att hantera många olika kontakter och kommunikationskanaler. Självklart kan du arbeta både självständigt och i större team! Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobbKvalifikationerGymnasiekompetens
• Åtminstone två års tidigare erfarenhet av liknande arbete
• God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av att jobba i en nordisk organisation
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb9500DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 9500DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1744011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.