HR Business Partner Nordics (Stockholm)
Ria Financial Services Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ria Financial Services Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Göteborg,
Malmö,
Umeå eller i
hela Sverige Ria Financial Services is the third-largest global money transfer company and a division of the North American public company Euronet Worldwide (Nasdaq: EEFT). Serving more than 140 countries in the world, RIA has emerged as a global leader in remittances and is a recognized benchmark in both quality and reliability of the service it offers to general public.
Vi är stolta över våra framgångar och med hjälp av våra hängivna, hårt arbetande och engagerade medarbetare strävar vi efter att uppnå ännu mer. Vill du bli en av oss? Just nu söker vi efter en HR Business Partner för vår nordiska verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Rollen som HRBP ansvarar för att implementera vår HR-strategi och följa regionala HR-policyer samt agera som en partner inom verksamheten i enlighet med lokala prioriteringar som fastställts av verksamhetsansvariga. Mål: roll som affärssupport. Den här personen svarar mot verksamheten i hela regionen, för närvarande totalt cirka 90 medarbetare - och vi blir stadigt fler. Den förväntade tillväxten för de kommande månaderna och åren kommer att medföra ett expansivt HR-arbete med många utmaningar. Rollen som HR-ansvarig säkerställer att det finns en global supportpunkt på HR-avdelningen för den nordiska verksamheten.
1. Dagliga uppgifter:
• Rekrytering: Planera och genomföra omfattande HR-processer på alla nivåer med stöd av regionala HR-rekryterare. Eftersom vakanserna är spridda i hela landet medför rollen ett antal resor till olika platser runt om i landet samt, vid enstaka tillfällen, resor utomlands.
• Administration: Lönelista för de tre nordiska länderna, granska policyer med verksamhetsansvariga, kontaktpunkt för externa lönerådgivare, upprätta utkast till avtal och juridiska dokument, uppdatera medarbetardatabas, introducera nya medarbetare. Säkerställa efterlevnad av lagstiftning i Sverige, Danmark och Norge och interna policyer.
• Rapportering: Säkerställa aktuell och korrekt statistik, skicka månatliga KPI-rapporterar till regional HR-ledning.
• Årliga kompensationsprocesser: Lönerevisionspolicy, jämföra med marknadsstandarder, råd vid lokala kompensationsmodeller.
• Identifiera viktiga utbildnings- och utvecklingsbehov. Samordna med europeisk utbildningsspecialist och organisera lämpliga utbildningsplaner för det nordiska teamet.
2. Förändringshantering
• Aktiv roll i organisationen.
• Meningsskiljaktigheter och tvister.
• Planering för efterträdare.
• Planering för personalvårdande åtgärder.
3. Strategisk HR-planering
• Utveckla och behålla talanger.
• Medarbetarsamtal: Uppföljning och analys.
• Identifiera viktiga HR-aktiviteter som stöder verksamhetsstrategin och affärsplanerna.
Regelbundet samverka med HR-team på olika geografiska områden och avdelningar för att integrera globala HR-processer på plats. Du kommer också att ansvara för regelbundna genomgångar med lokala team gällande affärsresultat, resultat jämfört med prognoser och uppföljning av allmänna viktiga prioriteringar. Rollen ska klargöra och agera för att implementera företagets förväntningar och prioriterade arbete, samt bidra till att placera lokala affärsenhetskrav i sammanhang och tillhandahålla lämpliga HR-tjänster.
We are a leading multi-national company with a great multi-cultural environment and we offer real career development possibilities to our employees.
Publiceringsdatum2016-03-16Kravprofil för detta jobbUtbildningsbakgrund• Examen i juridik, psykologi + specialisering inom HR. Arbetslivserfarenhet
• 5 + års erfarenhet som inom personalarbete som HR Business Partner.
• Specialisterfarenhet inom minst ett av följande HR-områden: Rekrytering, kunskap och riktlinjer, utbildning och utveckling.
• Bekant med att skala nya funktioner och erfarenhet av roll inom support i snabbväxande företag.
Kompetens
• Muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter är mycket viktiga.
• Förhandlingsvana och förmåga att hantera känsliga och konfidentiella frågor. Erfarenhet av rådgivning inom frågor som berör personalrelationer.
• Grundläggande ekonomikunskaper samt goda kunskaper i att använda Excel.
Språk
Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i andra nordiska språk är meriterande.
Personlig profil
Den sökande bör ha lätt för att samarbeta och vara personalorienterad. Vi förväntar oss att den här rollen ska bidra till att realisera en framgångsrik företagskultur som betonar delaktighet, kvalitet, produktivitet samt måluppfyllelse. Vi förväntar oss att våra anställda, och särskilt vår HR-personal, främjar mångfald, och omfamnar en mångkulturell arbetsmiljö - eftersom även våra kunder kommer från många olika kulturer och platser! Den här rollen passar perfekt för en positiv och stresstålig person med en driven attityd som kan tänka sig att vara en del av en framgångsrik och kundorienterad organisation.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duCV+ Personligt brev
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ccerdan@riafinancial.comFöretagRia Financial Services Sweden AB
AdressRia Financial Services Sweden AB
11157 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 17, 8tr
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0034662655561
Jobbnummer 2728406
Observera att sista ansökningsdag har passerat.